۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۱۸۵۹
پیاده سازی "طرح مدرسه آماده" در 110مدرسه منطقه21خبرگزاری آریا - "طرح مدرسه آماده" از طریق آموزش کامل به کارکنان، مدیران و دانش آموزان قصد دارد در جهت ایجاد محیطی امن و مطمئن برای تعلیم و تربیت فرزندان امروز و آینده سازان فردای این کشور، در 110مدرسه منطقه21 گامی موثر برمی دارد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه21، هادی اسماعیلی دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این منطقه با بیان مطلب فوق گفت: مدرسه به عنوان مکانی که دانش آموزان زمان زیادی در آن حضور دارند، باید محیطی ایمن و به دور از تهدید و مخاطرات باشد؛ به همین منظور "طرح مدرسه آماده" در 110مدرسه منطقه21 پیاده سازی شده است.

او در ادامه افزود: در منطقه21 و در مدرسه فرهنگ محله فرهنگیان-آزادی؛ اولین کانکس تجهیزات امداد و نجات ویژه طرح مدرسه آماده توسط ستاد مدیریت بحران منطقه ورودی غربی پایتخت جاگذاری و وسایل امدادی جهت تجهیز کانکس در آن مستقر شده است.

اسماعیلی بیان کرد: اهمیت این قشر از جامعه تاحدی است که در اصول ده گانه برنامه راهبرد جهانی سازمان ملل متحد برای کاهش سوانح و نیز اهداف هفتگانه چارچوب جدید بین المللی نیز به این موضوع پرداخته شده و بر ارزیابی ایمنی مدارس، تنظیم برنامه های درسی و آموزشی درخصوص کاهش خطرپذیری بلایا، ترویج و گنجاندن دانش کاهش مخاطرات و اثرات بلایا در برنامه های درسی مدارس در همه سطوح تاکید شده است.

بر پایه این گزارش، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با توجه به ویژگی های جغرافیایی کشور و به ویژه شهر تهران در مسئله مهم مدیریت بحران، بر اساس وظایف ذاتی خود، با همکاری و مشارکت مستقیم اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، اقدام به تدوین، برنامه ریزی و "اجرای طرح مدرسه آماده" نموده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر