۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۶۱۶۷۳
چین به‌منظور حفاظت از اطلاعات شهروندان خود پیش‌نویس قانونی جدید را منتشر کرده است. همچنین این کشور برای محافظت از کودکان در فضای آنلاین قوانین موجود را اصلاح می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، فرایند تصویب قانون حفاظت از اطلاعات شخصی در چین از اواسط اکتبر آغاز و در همین راستا پیش نویس آن برای بررسی عمومی منتشر شده است.

این قانون پس از تصویب تأثیراتی گسترده بر حفاظت از اطلاعات شخصی افراد و کسب و کارها در فضای سایبری دارد. همچنین شرکت‌های فناوری نیز باید خود را با آن همخوان کنند.

این پیش نویس روی وجوه کلیدی حفاظت از اطلاعات شخصی افراد تمرکز می‌کند و ملزومات سختگیرانه‌تری را برای پردازش اطلاعات کاربران و انتقال داده‌های حساس به خارج از مرزهای چین در نظر گرفته است.

همچنین پیش نویس این قانون برای محافظت کامل از اطلاعات شخصی افراد داخل چین در خارج از مرزهای کشور نیز تأثیرگذار است. طبق قانون مذکور افراد خاطی با جریمه ای تاسقف ۵۰ میلیون یوان یا ۵ درصد درآمد سال قبل خود روبرو خواهند شد.

محافظت کودکان در فضای آنلاین

در کنار آنچه گفته شد، در ۱۷ اکتبر ۲۰۲۰، قانون حمایت از کودکان زیر سن قانونی اصلاح شد تا مقررات مربوط به حفاظت از کودکان در فضای اینترنت به آن اضافه شود.

قانون اصلاح شده، محصولات یا خدمات آنلاین اعتیادآور را منع می‌کند. این امر ارائه دهندگان خدمات آنلاین (مانند ارائه دهندگان بازی آنلاین و پخش زنده آنلاین) را ملزم می‌کند توابعی مانند مدیریت زمان را در نظر بگیرند و محدودیت‌هایی برای استفاده کودکان از محصولاتشان در نظر بگیرند.

در کل قوانین اصلاح شده تهیه کنندگان سرویس‌های آنلاین را ملزم می‌کند تا در صورت نقض قوانین کودکان، آن را گزارش دهند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر