۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۱۶۴۹
یک شرکت دانش بنیان از سامانه‌های هوشمند مخابراتی تا صنایع سنگین را ایران ساخت کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، مجتبی ایزدی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: تلاش کردیم با استفاده از تجربه‌هایی که در زمینه ساخت تجهیزات مانیتورینگ و کنترل و همچنین برنامه نویسی نرم‌افزار از سال‌های پیش در اختیار داشتیم، سامانه‌ای را طراحی و پیاده‌سازی کنیم که نیاز کشور را در زمینه سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای پایش معیارهای فیزیکی و شرایط محیطی تأمین کند.

این فعال فناور از اهمیت کلیدی کنترل کیفی در تولید محصولات دارویی و نگهداری آن‌ها گفت و ادامه داد: برای کنترل کیفی باید بر معیارهای فیزیکی نظارت و کنترل مستمر صورت بگیرد. این نظارت به سامانه‌هایی نیاز دارد که تصویری جامع و روشن از وضعیت و شرایط محیط ارائه می‌دهد. این شرکت با ساخت تجهیزات کنترلی هواساز و اولین دستگاه فشار تفاضلی داخلی، سبد محصولات خود را جهت پیاده‌سازی سامانه‌های کنترل و پایش‌کننده را به مراکز تولید و پخش دارو و صنایع تولید مواد غذایی ارائه می‌کند.

وی با بیان این‌که سخت‌افزارها و حسگرای گوناگونی به کمک پایش کمیت‌های فیزیکی همچون دما، رطوبت، ولتاژ ACمی‌آیند، ادامه داد: مشکلات دیگری مانند آتش سوزی، نفوذ آب، جابه‌جایی یا نفوذ هوا، از دیگر معیارهایی به شمار می‌رود که توسط سخت‌افزارهای سامایش رصد و کنترل می‌شوند.

ایزدی با اشاره به ارائه راهکارهای کاملاً تخصصی و حرفه‌ای پایش کمیت‌های فیزیکی و امکان تولید سازگار مبتنی بر نیاز مشتری به عنوان مزیت‌های این سامانه نسبت به نمونه خارجی، گفت: این مجموعه از یک جمع دانشگاهی و پژوهشگر کار خود را آغاز کرد و سپس با ایجاد یک شرکت فناور، راه خود را برای توسعه محصولات دانش‌بنیان و فناور ادامه داد. تلاش کردیم با جمعی از متخصصین دانش‌آموخته نرم‌افزارهای این شرکت را در داخل شرکت طراحی و تولید کنیم تا نیازی از کشور برطرف شود.

این فعال فناور، نتیجه فعالیت این شرکت را  نصب و بهره‌برداری از بیش از ۳۰۰هزار نقطه ثبت کمیت‌های فیزیکی در بیش از ۸۰ شهر کشور عنوان کرد و گفت: این سیستم یک سیستم یکپارچه، با کمک بالغ بر ۳۵ نیروی انسانی متخصص که در حوزه های الکترونیک و نرم افزار دانش آموخته هستند فعالیت فناورانه خود را ادامه می‌دهد.

مدیرعامل شرکت، گفت: برخی از این تجهیزات برای نخستین بار در کشور تولید می‌شوند و چون امکان متناسب‌سازی بر اساس نیاز مشتری وجود دارد، این امکان را داریم که سامانه را به عمده بخش‌های مخاطب آن ارائه کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر