۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۱۶۱۶
پیام سردار جلالی به مناسبت هفته بسیج
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی فرارسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و تاکید کرد: بسیج رکن ارتقای تاب ‌آوری ملی و موتور محرکه کشور در دست‌یابی به راهبرد «ایران قوی» مطابق با چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایداری ملی، سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور پیامی آغاز هفته بسیج را تبریک گفت. متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»

از ميان مؤمنان مردانى‏ اند كه به آنچه با خدا عهد بستند صادقانه وفا كردند برخى از آنان به شهادت رسيدند و برخى از آنها در [همين] انتظارند و [هرگز عقيده خود را] تبديل نكردند. (آیه 23 سوره مبارکه احزاب)

بسیج یک تفکر عمیق دینی مبتنی بر بصیرت انقلابی است 

بسیج، این ابتکار امام راحل(ره) و نماد تحقق ظرفیت‌های مردمی در چارچوب نظام مردمسالاری دینی، طی چهار دهه گذشته همواره در امتحانات سخت یار و یاور مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است. این لشکر مخلص خدا، همیشه در صحنه‌های دفاع از کیان ایران اسلامی آماده جانفشانی بوده و بسیجیان تمام داشته‌های خود را در طبق اخلاص نثار راه حق و حقیقت کرده‌اند. بسیج یک تفکر عمیق دینی مبتنی بر بصیرت انقلابی است که شکل نهادی آن در سازمان بسیج مستضعفین ظهور بروز یافته است اما هرآنکه به تفکر بسیج معتقد باشد جزو جامعه بزرگ و میلیونی بسیج محسوب می‌شود.

ضرورت بازخوانی ماموریت های بسیج متناسب با شرایط جنگ ترکیبی 

در شرایط فعلی نیز که کشور تحت فشار حداکثری و البته ناکام دشمن قرار دارد بسیج بیش از گذشته باید نقش و جایگاه خود را در راهبرد دفاعی کشور متناسب با اقتضائات جدید ارتقا دهد. عرصه‌های تهدید امروز متفاوت از دیروز است. امروز دشمن با ایران اسلامی در عرصههای نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی، سایبری و ... جنگ مدرنی را آغاز کرده است و بسیج به عنوان لایه عمیق و مردمی دفاع نیز باید ماموریت‌های خود در عرصه‌های نوین را تقویت کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه بلند گام دوم انقلاب اسلامی و بیانات راهبردی و جامع‌شان تاکید ویژه‌ای بر راهبرد «ایران قوی» دارند. قوی‌شدن به معنای ارتقای قدرت ملی در عرصه‌های دفاعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و ... است و یکی از مهمترین ظرفیت‌های ایران اسلامی برای دست‌یابی به این قدرت ملی «بسیج» است. ما معتقدیم بسیج رکن ارتقای تاب‌آوری ملی و موتور محرکه کشور در دست‌یابی به راهبرد ایران قوی مطابق با چشم انداز گام دوم انقلاب اسلامی است.

تفاهم راهبردی بسیج و پدافند غیرعامل برای ارتقای آمادگی های عمومی

سازمان پدافند غیرعامل کشور در سال جاری یک تفاهم‌نامه راهبردی با سازمان بسیج مستضعفین به امضا رسانده است که هدف اصلی آن، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های بی‌بدیل بسیج در ارتقای آمادگی‌های عمومی و ارتقای تاب آوری ملی است. حوزه‌های آموزش و پژوهش، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، تسهیل مدیریت بحران، فعال‌سازی ظرفیت‌های عملیاتی و ارتقای آمادگی در برابر تهدیدات نوین از جمله سرفصل‌های کلیدی این تفاهم‌نامه است. ما معتقدیم که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) برای ارتقای آمادگی و مصونیت کشور در برابر تهدیدات باید «کار بسیجی» را سرلوحه قرار داد.

در پایان با بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع سلامت، فرارسیدن هفته بسیج را به فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همه بسیجیان غیور، دلیر و با بصیرت ایران اسلامی تبریک گفته و با آرمان‌های امام و شهدا و رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی تجدید بیعت کرده و اعلام می‌داریم تا آخرین قطره خون خود از تحقق این آرمان ها عقب نخواهیم نشست.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور

سرتیپ پاسدار دکتر غلامرضا جلالی

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر