۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۶۱۶۰۴
استعلام الکترونیکی وضعیت مبتلایان به کرونا برای مسافران هوایی، ریلی و زمینی داخل کشور و رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اجباری شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، بهنام ولی‌زاده سرپرست معاونت دولت الکترونیکی با اشاره به ضرورت اجرای بند (۷) مصوبه جلسه چهل و دوم ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص عدم جابجایی مسافران دارای تست کرونای مثبت و لزوم تسریع در قطع زنجیره انتقال کرونا اظهار داشت: از این پس کلیه شرکت‌های هواپیمایی و نیز «ارائه‌دهنده سامانه‌های فروش بلیت مسافری به صورت انفرادی و چارتری» که در حال حاضر سامانه‌های آن‌ها در دفاتر خدمات مسافربری و گردشگری کشور در حال استفاده است، ملزم هستند ضمن انجام تنظیمات فنی لازم از طریق گذرگاه خدمات الکترونیکی سروا (PGSB) که در سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و راه‌اندازی شده است، از امکان «استعلام الکترونیکی و ممانعت فروش بلیت» استفاده کنند.

سرپرست معاونت دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، علت ایجاد این قابلیت را استعلام از افرادی عنوان کرد که با وجود آگاهی از بیماری اقدام به مسافرت با استفاده از وسایل حمل و نقل مسافربری می‌کنند.

وی گفت: در این شیوه استعلام بر اساس پارامترهای ورودی از جمله کد ملی و تاریخ سفر، نتیجه وضعیت ابتلای فرد به کرونا در تاریخ ارسال شده، مشخص می‌شود. چنانچه نتیجه استعلام الکترونیکی براساس تاریخ سفر وی ممنوع باشد از فروش بلیت تا زمانیکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دهد، ممانعت خواهد شد.

ولی زاده تصریح کرد: با اجرایی شدن این مصوبه، کلیه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تاکسی اینترنتی نیز ملزم به استعلام الکترونیکی روزانه وضعیت ابتلاء به بیماری رانندگان خود هستند و شرکت موظف است در صورت مثبت بودن پاسخ در تاریخ آن روز، اپلیکیشن راننده مبتلا را غیرفعال و مسدود کند.

وی در خصوص مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری گفت: شرکت‌های مذکور موظف هستند که نسبت به اصلاح فرمت صدور بلیت برای مسافران، ثبت و استعلام کدملی مسافران خود با سامانه مذکور اقدام کنند.

لازم به ذکر است از زمان راه‌اندازی آزمایشی این سرویس از هفته گذشته تاکنون بیش از ۷۵۰ هزار استعلام از سوی شرکت‌های هواپیمایی، شرکت رجا، شرکت‌های تاکسی اینترنتی و شرکت‌های فروش بلیت انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر