۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۶۱۵۸۲
محققان گزارش دادند نمونه‌های خون بیماران بهبودیافته از کرونا نشان دهنده یک پاسخ ایمنی قدرتمند و طولانی مدت در برابر این بیماری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ایمنی در برابر ویروس کرونا حداقل هشت ماه و حتی ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد.

محققان گزارش دادند ، نمونه‌های خون بیماران بهبودیافته از کرونا نشان دهنده  یک پاسخ ایمنی قدرتمند و طولانی مدت در برابر این بیماری است.

در تمام مدتی که ویروس کرونا شیوع یافته این سوال مطرح بوده که ایمنی در برابر ویروس کرونا تا چه مدت ممکن است ادامه داشته باشد؟ طبق مطالعه جدید سال‌ها، شاید حتی دهه‌ها  ایمنی در برابر ویروس کرونا ادامه یابد و این امیدوار کننده‌ترین پاسخ برای اجرای برنامه‌های واکسیناسیون گسترده علیه این بیماری است. 

این مطالعه امیدواری‌هایی ایجاد کرده است که محافظت از واکسن‌های کرونا ممکن است سال‌ها ادامه داشته باشد و ممکن است نیازی به تزریق سالانه نباشد.

تعدادی از مقالات اخیر پیشنهاد کردند که ایمنی بدن در کمتر از سه ماه کاهش می‌یابد و سوالاتی در مورد اثربخشی واکسن ایجادشده است اما تحقیقات جدید در مورد سلول‌های تی نتایج خوش‌بینانه‌تری ارائه کرده است و نشان می‌دهد که واکنش ایمنی می‌تواند مدت‌زمان طولانی‌تری ادامه یابد.

این تحقیق که به صورت آنلاین منتشر شده، در مجلات علمی مورد ارزیابی قرار نگرفته و منتشر نشده است. اما این جامع‌ترین و طولانی‌ترین مطالعه در مورد ایمنی در برابر ویروس کرونا تا به امروز است.

شین کروتی، ویروس شناس از موسسه ایمونولوژی «لا جولا» دانشگاه سن دیگو  آمریکا که دراین مطالعه همکاری کرده می‌گوید:‌ «این مقدار  «حافظه ایمنی» احتمالاً سال‌ها از ابتلای شدید به ویروس و نیاز به بستری شدن در بیمارستان جلوگیری می‌کند». 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر