۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۱۵۸۰
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: کلاهبرداران با ایجاد سایت‌های جعلی در پوشش«ثبت نام تردد در سامانه‌های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا» اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان می کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس،معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خصوص کلاهبرداری اینترنتی با عنوان«ثبت نام تردد در سامانه‌های جعلی حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا» به شهروندان هشدار داد.

سرهنگ رامین پاشایی در تشریح خبر اظهار داشت:با توجه به ابلاغیه جدید ستاد ملی مبارزه با کرونا و بخشنامه‌های صادره از سوی وزارت کشور مبنی بر اعلام محدودیت های جدید مسافرت و ترددهای درون شهری و برون شهری و نظارت های خاص اعلام شده و هم چنین استثنا  قائل شدن برای خودروهای حوزه حمل و نقل عمومی و صاحبان مشاغل فوریتی و امدادی خاص،  متأسفانه مجرمان سایبری از این وضعیت و موقعیت پیش آمده، قصد سوء استفاده دارند.

این مقام مسئول ادامه داد : کلاهبرداران با راه ‌اندازی سایت‌ها با آدرس‌های جعلی مشابه با عنوان " ثبت نام تردد در سامانه های حمل و نقل درون و برون شهری در ایام محدودیت‌های کرونا " اقدام به سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شهروندان و کلاهبرداری‌های اینترنتی و برداشت‌های غیرمجاز و دریافت پول‌های هنگفت از حساب شهروندان ؛ با هدایت طعمه های خود به صفحات فیشینگ می کنند.

وی ضمن بیان اینکه هرگونه اطلاع رسانی و ثبت نام و دریافت مشخصات خودروهای دارای مجوز قانونی تردد صرفا از طریق رسانه ها و خبرگزاری های معتبر صورت می پذیرد، از هموطنان درخواست کرد با عدم توجه به تبلیغات فریبنده که در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های غیربومی صورت می پذیرد، از مراجعه به هرگونه سایت و سامانه که عناوین مشابهی دارند، خودداری کنند.

سرهنگ پاشایی در ادامه افزود: پلیس فتا ناجا و رده‌های متناظر استانی با تشکیل کارگروه ویژه ای، تمامی تخلفات متصور در حوزه محدودیت های کرونایی را زیر نظر داشته و تاکنون نیز ضمن شناسایی افراد مجرم و مسدودسازی سایت های جعلی که اهداف مجرمانه دارند، رصدو نظارت کامل بر حوزه موصوف را در اولویت مأموریتی خود قرار داده است.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به عموم مردم توصیه کرد : اخبار مربوط به هر گونه ارائه خدمات دولتی را صرفا از سوی مبادی رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر