۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۶۱۵۷۹
رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به کاهش آمار ۱۰ درصدی بیماران بستری با تشخیص کرونا در مقایسه با هفته گذشته، گفت: ردیابی به موقع بیماران، بیماریابی و اجرای بی کم و کاست قرنطینه خانگی از جمله اهداف طرح شهید سلیمانی در استان تهران خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، علیرضا زالی رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در جلسه  امروز ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور اعضای ستاد برگزار شد، از شیب ملایم و رو به کاهش آمار مبتلایان به کرونا در تهران خبر داد.

وی با اشاره به کاهش آمار ۱۰ درصدی بیماران بستری با تشخیص کووید۱۹ در مقایسه با هفته گذشته از مشارکت‌های بخش‌های مختلف و دستگاه‌ها برای کاهش زنجیره کنترل کرونا قدردانی کرد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با تاکید بر اینکه کنترل ویروس کرونا نیازمند تعطیلی سراسری و رسیدن به گفتمان واحد و مشترک تمامی دستگاه‌هاست،گفت: ردیابی موفق و بیماریابی مستلزم کاهش ترددها و خلوتی شهر است.

 زالی شاخص تهران را به لحاظ شیوع کرونا قرمز توصیف کرد و توضیح داد: گروه مشاغل یک به ۱۵ رسته تقسیم می‌شوند که این تنوع بالا با اصل تعطیلی کامل در تناقض است؛ همچنین حضور حداقلی کارکنان بخش دولتی و در ادامه مراجعه ارباب رجوع و افزایش تراکم می‌تواند این طرح را با مشکلاتی روبه‌رو کند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، خاطر نشان کرد: این طرح  در منطقه ۱۸، اسلامشهر و بخشی از منطقه ۴ به صورت پایلوت اجرا شده است. طرح شهید سلیمانی در تهران با ۴۰۰ تیم عملیاتی متشکل از پزشک، مراقب سلامت، بهورز، پرستار و کارشناس بهداشت حرفه‌ای انجام خواهد شد.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: بیماریابی، غربالگری، ایجاد فضای قرنطینه‌سازی و ایزوله در محیط های مراقبتی و در قالب کمک‌های مومنانه توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی و بسیج با مشارکت نهادهای حمایتی و خیرین در طرح شهید سلیمانی در دستور کار است.

وی یادآور شد: طرح شهیدسلیمانی در شهر و استان تهران با مشارکت دستگاه‌های مختلف و به صورت محله محور اجرا خواهد شد. ردیابی به موقع بیماران، بیماریابی، تسهیل شرایط غربالگری، اجرای بی کم و کاست قرنطینه خانگی از جمله اهداف این طرح خواهد بود.

تفکیک گزارش های مردمی که در سامانه تلفنی ثبت شده برای شناسایی عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نقاط مختلف تهران از دیگر مواردی بود که رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران برای مهار کرونا بررسی آن را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به اعمال محدودیت‌های بیشتر دو هفته‌ای تهران با هدف کاهش گسترش کرونا، تأکید کرد: برای رفع مشکلات معیشتی و تامین برخی اقلام ضروری برای افرادی که دچار خسارت های مالی شدید می‌شوند و مشاغل شناوری که جنبه‌های فصلی دارند، تدابیر حمایتی ار سوی دولت اعمال خواهد شد.

زالی گفت: در اسرع وقت سازوکار توزیع بسته‌های حمایتی برای اقشار محروم و فرودست در دستور کار است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه طبق آمار آلودگی و نقاط داغ کرونا بیشتر مربوط به نقاط محروم، کم برخوردارو حاشیه تهران است، تامین زیرساخت‌ها بهداشتی و توزیع بسته‌های معیشتی، را برای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر ضروری ذکر کرد.

ارائه خدمات به سالمندان با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و محلات از دیگر مواردی بود که زالی خبر از اجرای آن داد و تاکید کرد: در مناطق ۲۲ گانه تهران مدل سازی مدون اجرای طرح های حمایتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی از صاحبان مشاغل از اعمال محدودیت‌ها دو هفته‌ای در تهران، ایجاد سازوکارهایی برای تسهیل شرایط، مشاغل را ضروری ذکر کرد.

در جلسه ستاد فرماندهی مقابله با ویروس کرونا که با حضور مقامات انتظامی و سپاه و نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و بهداشتی تهران، شهرداری و شورای شهر تهران برگزار شد، مواردی نظیر ضرورت تامین اقلام ضروری به خانواده‌هایی که درگیر بیماری کرونا شده اند، نحوه توزیع بسته های معیشتی، شناسایی روش‌های کنترل بحران، توجه به بخش معیشتی اقشار آسیب پذیر، استفاده از ظرفیت‌ها کمک‌های مردمی، تقویت دولت الکترونیک و  ضرورت اجرای قوانین بازدارنده و جدی تر برای مهار کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر