۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۱۵۴
دكتر جلالي رئيس سازمان پدافند غير عامل در ديدار با وزير آموزش و پرورش تاكيد كرد:
رئيس سازمان پدافند غير عامل ، نقش آموزش و پرورش درزمينه فرهنگ سازي پدافند غير عامل را تاثير گذار خواند .
دكتر جلالي روز گذشته در ديدار با وزير آموزش و پرورش ، با اشاره به وجود بيش از 12ميليون دانش آموز در كشور گفت : فراهم سازي تمهيدات و تدابير لازم براي مديريت دانش آموزان در خصوص بروز حملات احتمالي دشمن از جمله موضوعات پدافند غير عامل است .

رئيس سازمان پدافند غير عامل با تاكيد بر اينكه مدير مدرسه و معلم بايد بدانند كه در مقابل اتفاقات مختلف چگونه بايد عمل كنند، افزود : جزوه اي در خصوص وظايف مدير ، معلم و ... در شرايط پدافند غير عامل آماده شده است

وي وجود انبار و كارخانه در كنار مدارس را موجب افزايش آسيب پذيري دانش آموزان عنوان واظهاركرد: افزايش ضريب امنيت مدارس در مقابل خطرات ،حيطه عملكرد پدافند غير عامل است كه با ايجاد امنيت ، نا امني در زمان رخداد برخي وقايع نامطلوب براي دانش آموزان را كاهش مي دهد .

جلالي به ايجاد حس امدادگري و خود امدادي در بين دانش آموزان اشاره و تصريح كرد: اميدوارم با تلاش هاي آموزش و پرورش انسان هاي شجاع و امدادگر در جامعه تربيت شوند .

وي آموزش و پرورش را بزرگترين دستگاه فرهنگ ساز جامعه عنوان كرد و افزود : پدافند غير عامل ، حوزه دفاع بدون سلاح و غير نظامي است و آموزش نظامي در آن مطرح نيست ، اين حوزه شامل آموزش هاي ديگرمي شود.

رئيس سازمان پدافند غير عامل با تاكيد بر آموزش پدافند غير عامل و امنيت سايبري در سطوح عالي دانشگاهي يادآور شد : آموزش و پرورش مي تواند با رويكرد آگاهي بخشي به دانش آموزان و فرهنگيان به سمت فرهنگ سازي پيش رود و دفاع غير نظامي و بدون اسلحه را در جامعه نهادينه كند.

جلالي با اشاره به اينكه آموزش و پرورش بايد برنامه هاي بلند مدت و بنيادين خود را در فضاي سايبري آماده كند ، افزود : قدرت هاي بزرگ مي خواهند نظام آموزش وپرورش كشورها را بر اساس مولفه هاي خود بدست گيرند و افراد را مطابق نظام جهاني و خواسته هاي خود تربيت كنند .

وي با تاكيد بر اينكه آموزش و پرورش در ابزار خلاصه نمي شود ،يادآور شد : ابزار آموزشي به مرور زمان عوض مي شود و رشد پيدا مي كند، اما فلسفه اي پشت اين ابزار ها وجود دارد كه نبايد از آن غافل شد .
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر