۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۵۱۴
سرپرست مرکز مدیریت بحران، پدافندغیرعامل و HSE شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مطالعات سامانه‌های هشدار و تخمین خسارت زلزله در حال اجراست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از، خبرنگاران جوان، سرپرست مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE آبفای استان تهران گفت: اجرای پایلوت سامانه هشدار زودهنگام زلزله با مشارکت شرکت‌های دانش بنیان در دست اجراست.

این سامانه با هشدار سه تا ۲۰ ثانیه قبل از بروز زلزله (بستگی به دوری و نزدیکی کانون زلزله) این امکان را میسر خواهد کرد تا یک سری اقدامات پیش‌گیرانه (از جمله بستن خودکار شیر‌ها و کنترل ایستگاه‌های پمپاژ) انجام و از شدت خسارات به تاسیسات آب و فاضلاب کاسته شود.

به گفته خسرو عدلی سامانه تخمین خسارت زلزله نیز راه اندازی شده و خسارات وارده به تاسیسات را تا دقایقی پس از وقوع زلزله پیش‌بینی می‌کند و طی دو مورد زلزله اخیر استان‌های تهران و البرز این سامانه با دقت بسیار بالایی پیش‌بینی و برآورد داشته است.

عدلی گفت: انجام پروژه ارتباطات ایمن و پایدار در سطح استان تهران اقدام شده و شرکت آبفای شرق استان تهران با مشارکت قرارگاه ثارالله به عنوان پایلوت با موفقیت و کارایی موثر کار را انجام داده است. این پروژه در آبفای استان تهران با عنوان ارتباطات پایدار (EOC) در دست اجراست که فاز نخست مطالعات و تنظیم قرارداد‌های آن آماده است.

او همچنین از تجهیز تیم‌های واکنش سریع در سطح استان خبر داد.

سرپرست مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در خصوص وضعیت تامین آب در موقعیت‌های اضطراری اظهار کرد: آب‌رسانی اضطراری در کلان‌شهر تهران علاوه بر مقاوم‌سازی مخازن بتنی و اصلی شهر در برابر زلزله، اقداماتی نیز در زمینه مخازن تامین اضطراری آب انجام شده که در ۳۷۴ نقطه شهر تهران با مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و هماهنگی شهرداری ۵۴۰ مخزن (هرکدام ۱۰۰ مترمکعب) نصب خواهد شد که تاکنون ۳۴ مخزن مستقر شده است و ۷۲ مخزن دیگر در نیمه نخست سال ۱۴۹۹ نصب و بقیه تا افق ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

عدلی با اشاره به اهمیت مقوله پدافند غیرعامل گفت: تشکیل کمیته راهبردی مطالعات پدافند غیرعامل با بیش از ۵۰ جلسه و تصویب کلیه مطالعات شرکت‌های آب و فاضلاب استان تهران انجام و مانور‌های پدافند سایبری و پدافند زیستی با هماهنگی سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرا شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر