۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۶۱۴۷۳
تحقیقات جدید نشان می‌دهد کودکان آنتی بادی کمتر و ضعیف‌تری نسبت به بزرگسالان در برابر ویروس کرونا دارند اما احتمال ابتلای مجدد آن‌ها کم است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، نتایج یک بررسی جدید حاکی از آن است، آنتی بادی ویروس کرونا در کودکان نسبت به بزرگسالان کمتر رشد می‌کند اما با این حال، کودکان در معرض ابتلای مجدد به ویروس نیستند. 

محققان دانشگاه کلمبیا، پلاسمای غنی از سلول‌های ایمنی ۷۹ کودک و بزرگسال را بررسی کردند که برای COVID-۱۹ آزمایش داده‌ بودند و جواب تستشان مثبت بود.

پژوهش‌ها نشان داد، کودکان دارای میزان پایین‌تری از انواع آنتی بادی‌های ویروس هستند؛ محققان می‌گویند این به این دلیل است که کودکان از ویروس کرونا قبل از اینکه به شرایط حاد برسد، نجات پیدا می‌کنند. 

به گفته دانشمندان این تحقیق، علیرغم اینکه پاسخ ایمنی کودکان ضعیف است، اما احتمالاً پایدار خواهد بود و از آنها در برابر آلودگی مجدد محافظت می‌کند.

دانشمندان دانشگاه کلمبیا بر این باورند که کودکان در واقع در صورت ابتلا به کرونا به سرعت بهبود می‌یابند؛ این یافته‌ها ممکن است شواهدی بیولوژیکی باشد که نشان می‌دهد کودکان برای مدت زمان کوتا‌ه‌تری نسبت به بزرگسالان برای انتقال ویروس به دیگران مسری هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر