۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۱۴۶۰
رزمایش پدافند غیر عامل با هدف بررسی آمادگی اعضاء کارگروه ارتباطات و مدیریت بحران در مقابله با حوادث انسان ساز یا بلایای طبیعی در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اجرا شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، رزمایش پدافند غیر عامل توسط کارگروه ارتباطات پدافند غیرعامل استان بوشهر، با حضور علی سملیان رئیس کارگروه ارتباطات و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان؛ مدیران و کارشناسان امنیت اطلاعات اعضای کارگروه ارتباطات شامل: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، شرکت مخابرات، نیروگاه اتمی،  اپراتورهای اول و دوم، اداره کل زیرساخت، اداره کل پست و فاوای سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزارشد.

سملیان رئیس کارگروه ارتباطات پدافند غیرعامل استان در خصوص لزوم برگزاری این رزمایش گفت : انجام این رزمایش در کارگروه ارتباطات امکان شناسایی فرصت ها و تهدید ها و نقاط ضربه پذیر حوزه ارتباطات را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه آمادگی اعضای کارگروه پدافند غیرعامل استان در بروز بحران بسیار با اهمیت است گفت : آسیب پذیری این حوزه می تواند امنیت و پایداری ارتباطات استان را تهدید کند و این رزمایش با اجرای سناریوهای مختلف آسیب پذیری های ارتباطات استان را رصد و روش های مقابله با آنها را بررسی و جمع بندی می کند.

سملیان افزود: رزمایش پدافند غیرعامل کارگروه ارتباطات استان با دو سناریو شامل: قطعی ارتباط مسیر شهرستانهای عسلویه به جم و برازجان به گناوه برگزار شد که با اعزام تیم های عیب یابی و هماهنگی بین واحدهای عضو کارگروه پدافند غیرعامل ارتباط مسیرهای مذکور برقرار شد.

مدیرکل ارتباطات استان با اشاره به اینکه آنچه از این رزمایش حاصل خواهد شد تجربه لازم برای مواقع واقعی بحران است که بتوان در حداقل زمان وضعیت ارتباط را نرمال کرد گفت: خوشبختانه سرعت عمل همه عوامل امدادی حاضر در رزمایش بسیار بالا است، به نحوی که زودتر از زمان مقرر کلیه اقدامات لازم انجام و رزمایش به نحوه مطلوب برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر