۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۱۴۳۳
در دیدار سردار جلالی و آیت الله علم الهدی مطرح شد
در دیدار سردار جلالی و آیت الله علم الهدی، دو طرف بر لزوم توجه به پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی در اجرای الزامات پدافند غیرعامل تاکید کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با  آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی دیدار کرد.

سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و دستاوردهای این سازمان اظهار داشت: مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح، دارایی‌های حیاتی، آسیب پذیری‌ها و مراکز پرخطر استان احصا و براساس آن برنامه‌های عملیاتی برای رفع آسیب‌پذیری‌ها و ارتقای تاب‌آوری استان مشخص می‌شود. انتظار داریم این طرح در برنامه‌ریزی‌های استان در سال 1400، لحاظ و عملیاتی شدن آن در دستور کار قرار گیرد.

سردار جلالی با بیان اینکه تهدیدات ماهیتی جدید به خود گرفته است، تصریح کرد: دشمن در تلاش است با هدف قرار دادن زیرساخت‌هایی حیاتی  در خدمت رسانی به مردم اختلال ایجاد کند که ناکام مانده است. در واقع هدف اصلی این تهدیدات آسیب رساندن به مردم است. از همین رو توجه به الزامات پدافند غیرعامل در این حوزه ها یک ضرورت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تدوین سند پدافند شهری نیز تصریح کرد: این سند یک برنامه مدرن برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های عملیاتی برای کاهش آسیب پذیری‌های شهری است که باید در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

توجه به الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل در برنامه ریزی‌های اجتماعی

آیت الله سیداحمد علم الهدی، نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توجه به پدافند غیرعامل در کشور اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع، آنگونه که باید و شاید، توجه به الزامات پدافند غیرعامل  در تصمیم گیری و اقدامات نهادهای مختلف در کشور جایگاه خود را پیدا نکرده و نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: به ویژه توجه به الزامات و ضوابط پدافند غیرعامل در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه به نظر بنده عمده کار پدافند غیرعامل، مربوط به اقدامات فرهنگی است، تصریح کرد: پدافند فرهنگی به ویژه در حوزه مقابله با جنگ نرمی که دشمنان علیه ما به راه انداخته است بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ما سرباز ولایت هستیم و در این مسیر نباید تحت تاثیر فضاسازی ها و جریانات منفی قرار بگیریم و ماموریت اصلی خود را فراموش کنیم، خاطرنشان کرد: در تمام اقدامات پدافند غیرعامل باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی توجه شود. به عبارتی باید در اجرای همه الزامات پدافند غیرعامل یک پیوست فرهنگی و اجتماعی وجود داشته باشد. 

به گفته آیت الله علم الهدی در این صورت، توجه به پدافند غیرعامل در جامعه تبدیل به یک مطالبه از سوی مردم خواهد شد و مسئولان ملزم به رعایت ضوابط و الزامات آن در جامعه خواهند بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر