۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۶۱۴۱۰
هبر معظم انقلاب در سخنرانی بمناسبت ۱۷ بیع‌الاول درباره اهانت اخیر به حضرت محمد(ص) فرمودند: این فقط انحراف و فساد یک هنرمند نیست، بلکه پشت سر این حادثه دست‌هایی وجود دارد و در دفاع از این کار، یک رئیس جمهور و یک دولت می‌ایستد.
به گزارش پایداری ملی به نقل ازخبرگزاری تسنیم، دقایقی قبل سخنان تلویزیونی حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای به مناسبت 17 ربیع الاول سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) و امام صادق (ع) آغاز شد.

مهمترین بخش‌های بیانات رهبر انقلاب به شرح زیر است:

  امروز 3 مناسبت در کنار هم قرار دارد؛ یکی میلاد پیامبرگرامی و فرزند گرامی ایشان حضرت امام صادق (ع)، یک مناسبت هفته وحدت است و یک مناسبت نیز 13 آبان روز استکبارستیزی است.
 
در مورد پیامبر اعظم در قرآن آیات متعددی وجود دارد که  برخی از این آیات تناسب با حقوق بشر دارد. 
 
 بشر امروز بیش از همیشه دچار رنج است. نابرابری هست، جنگ هست، جنگ افروزی هست، ماده گرایی افراطی هست که کمتر در دوره‌های گذشته تاریخ به این شدت وجود داشته. البته در دوره‌های گذشته نیز نابرابری و جنگ افروزی و امثال اینها وجود داشته ولی امروز از فناوری و ابزار علم برای اعمال این قدرت طاغوتی استفاده می‌شود. 
 
فرعون در زمان خود در محدوده مصر هر کاری که می‌خواست می‌کرد اما امروز آمریکا که همان فرعون آن‌روزهای مصر است، به کشور آمریکا اتکا نمی‌کند و به کشورهای دیگر وارد می‌شود و تسلط پیدا می‌کند و پایگاه می‌سازد و با استفاده از پیشرفت علمی جنگ افروزی می‌کند. 
 
پیامبر مکرم اسلام از این رنج بشری آزرده است و مشتاق هدایت بشر است و مثل یک پدر مهربان به دنبال این است که بشر خوشبخت شود و به سرانجامی که به نفع اوست برسد.
 
امروز دشمن اسلام همین استکبار و صهیونیزم است که با تمام وجود علیه مسلمانان اقداماتی را انجام می‌دهند و آخرین نمایش آنها هم اتفاقی بود که  افتاد و نمایش زشتی بود.
 
یک کاریکاتوریستی غلطی کرده است و کاریکاتوری را نشان داده و دشنامی داده است اما پشت سر این حادثه دست‌هایی وجود دارد و این فقط انحراف و فساد یک هنرمند نیست، بلکه پشت سر این حادثه دست‌هایی وجود دارد که دلیلش این است که در دفاع از این کار معمولی، یک رئیس جمهور و یک دولت می ایستد و از او حمایت می‌کند و مثلا این کار سیاست دولتی است که از این کار غلط حمایت می‌کند.این حادثه زشتی است که از سوی یک دولت اتفاق می‌افتد.
 
البته امروز امت اسلامی پر از خشم است که این  زنده بودن جامعه اسلامی را نشان می‌هد.البته عبرتی در این ماجرا برای افرادی  که با مسائل سیاسی دنیار کار می کنند وجود دارد.
 
دولت فرانسه که دم از حقوق بشر میزند، خودش وحشی ترین تروریست‌های دنیا را در خود جای داده است. تروریست‌هایی که رئیس جمهور، رئیس قوه قضائیه و هفده هزار از مردم ما را به شهادت رساندند.
 
فرانسه یکی از کشورهایی بود که به گرگ خونخواری مانند صدام بزرگترین کمک‌ها را در زمان جنگ تحمیلی کردند آنها هواپیماهای جنگنده در اختیار صدام قرار دادند و این موضوع را هم اعلام کردند.
 
متاسفانه ملت‌های مسلمان مسئله وحدت را درک نکرده‌اند اما دشمنان این موضوع را  فهمیده‌اند  و برنامه‌های عملیاتی  برای مقابله با این اتحاد ایجاد کردند که از جمله آن ایجاد مراکز تولید اندیشه‌های ضد تقریبی است و به عده‌ای مزدور پول دادند تا افکار ضد تقریبی را نشر دهند که ایجاد گروه تکفیری به مانند داعش از این نمونه است که خود آمریکایی‌ها نیز به این موضوع اعتراف کردند که آنها داعش را ایجاد کردند و به مزدوران منطقه‌ای خود دستور دادند، به آنها پول بدهند و سلاح برای آنها تهیه کردند.
 
آنها افراد را وادار می‌کنند مردم را عصبانی کنند و به جان هم بیفتند که نمونه اش فردی است که بالای منبر رفت و علیه یک فرقه اسلامی دیگر اظهاراتی داشت و چند روز بعد به سفارت انگلستان رفت و پناهنده شد، البته پشتیبانی مالی کردن از این افراد گناه بیشتری دارد، سعودی ها از اینها پشتیبانی کردند و پول دادند.
 
آنها هرجا وارد می‌شوند ناامنی و تخریب به وجود آورند و دولت‌ها را مشغول کردند که کارهای خود را انجام ندهند و نا امنی ایجاد کردند. اتحاد امت اسلامی دوای دردها است. دهن کجی برخی دولت‌های ذلیل که با غاصب ارتباط برقرار کردند با وحدت امت اسلامی حل خواهد شد.
 
13 آبان مظهر استکبار ستیزی ملت ایران بود و اینطور نبود که با چند نفر مستقر در سفارت خانه آمریکا مشکل داشته باشند. رژیم آمریکا رژیم استکباری است و این رژیم جامع بسیاری از بدی‌ها و شیطنت‌ها است. هم مداخله گر است هم انحصار طلب است. بنابراین ستیزه‌گری با این پدیده عین عقلانیت است. در حالی که برخی‌ها می‌گویند خلاف عقلانیت است، نه خیر! تسلیم شدن خلاف عقلانیت است. البته شروع کننده ما نبودیم. بعد از انقلاب که خوب، ما حمله به سفارت آمریکا نکردیم و سفارت آنها به کار خود ادامه می‌داد ولی  آنها بودند که حرکت علیه انقلاب را شروع کردند. هم در خود آمریکا و در کنگره علیه جمهوری اسلامی که تازه متولد شده بود بیانیه نوشتند و در  ایران نیز گروه‌های کودتاگر ایجاد و تجهیز کردند و در سفارت تمهیدات جاسوسی گسترده‌ای را علیه انقلاب داشتند. حرکت دانشجویان به این واسطه کاملا منطبق با عقلانیت بود.
 
برخی‌ها تصورشان از دولت آمریکا تصور غلطی است و خیال می‌کنند که اگر دولتی خود را تسلیم این رژیم کرد بهره خواهد برد. نه خیر؛ آنها که خود را تسلیم آمریکا کردند ضربه خوردند. نمونه آن کمپ دیوید است. نمونه دیگر رژیم پهلوی بود که کشور را با تسلیم در برابر سیاست‌های آمریکا عقب افتاده کردند.
 
در ارتباط با آمریکا سیاست ما حساب‌شده و مشخص است و این سیاست با رفت و آمد اشخاص تغییر نمی‌کند. برخی‌ها در ارتباط با اینکه که بیاید و که نیاید سخن می‌گویند ولی در سیاست ما تغییری و تاثیری ندارد. منتها وضع آنها تماشایی است.
یک مطلب کاملاً روشن است و آن انحطاط سیاسی، مدنی و اخلاقی رژیم آمریکا است. البته این یک تحلیل شخصی نیست، این حرف سخنگویان خودشان است که در داخل آمریکا هستند. در این چند سال چند کتاب با تیراژها بالا نوشته شده که این کتاب‌ها برخی پرده‌ها را بالا می‌زند. چنین امپراطوری مشخص است که  دیری نمی‌پاید. البته برخی‌های‌شان وقتی روی کار می‌آیند سرعت این انحطاط را بالا می‌برد.

در 3 زمینه اقتصاد ، امنیت و فرهنگ مسئولان باید تلاش بیشتر داشته باشند، در زمینه اقتصاد، اصولی این است که علاج در داخل است و ارتباط با خارج هم باید وجود داشته باشد، اما علاج در داخل است که یک قلم آن افزایش تولید است. خیلی از مشکلات ما مربوط به تحریم‌ها نیست.
 
گرانی اخیر باید علاج شود و قابل علاج است و توجیه ندارد، مشکل گرانی گوشت قرمز، پوشک بچه و گوشت مرغ باید با همکاری و مدیریت هماهنگ مسئولان حل شود.
 
درباره امنیت کشور، کشور باید به ابزارهای دفاعی مجهز شود، اینها امنیت خارجی کشور را تامین می‌کند البته نباید فکر کرد همه مشکلات با ساخت موشک حل می‌شود. دستگاه‌های امنیتی باید مراقب نفوذ هم باشند. در باب فرهنگی هم مسئولان فرهنگی باید فعالیت هوشمند داشته باشند و به دنبال نیازها بروند.
 
جنگ میان آذربایجان و ارمنستان حادثه تلخ است و امنیت منطقه را تهدید می‌کند. تصرف سرزمین‌های آذربایجان که از سوی  ارمنستان صورت گرفته باید بازگردد و ارامنه هم که در آن سزمین‌ها هستند باید امنیتشان تضمین شود. البته تروریست‌ها در نزدیکی مرزهای ما مستقر نشوند. اگر احساس خطر شود با آنها برخورد قاطع خواهد شد.
جنگی که بین دو همسایه ما برقرار است حادثه تلخی است. بایستی هر چه زودتر تمام بشود. سرزمین‌های آذربایجان همه باید آزاد شود. امنیت ارامنه باید محفوظ باشد. به مرزهای بین المللی نباید تجاوز شود و تروریستها هم به مرزهای ما نزدیک نشوند. اگر اینها نزدیک شوند برخورد خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر