۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۶۱۳۹۴
دکتر خالدی در نشست تخصصی دانش‌آموختگان پدافند غیرعامل مطرح کرد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال از تاسیس مرکز تحقیقات ریسک و مدیریت تاب آوری در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی مدرسه عالی آموزش مهارتی پدافند غیرعامل هستیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، حمیدرضا خالدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال در نشست تخصصی دانش‌آموختگان پدافند غیرعامل در دانشگاه صنعتی مالک اشتر که با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال به قطب علمی پدافند غیرعامل کشور تبدیل شده است، گفت: با استفاده از ظرفیت‌های خوب این دانشگاه از جمله 33 هزار دانشجوی فعال و قریب به 500 هیئت علمی، توانستیم نظام مسئله محور پدافند غیر عامل را در این دانشگاه طراحی کنیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ نقشه راه پدافند غیرعامل در این دانشگاه طراحی شد و با تشکیل۱۰ کارگروه تخصصی در زمینه پدافند غیرعامل، اقدام به طراحی پروژه های کلانی در حوزه پدافند غیرعامل کردیم.

خالدی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در این زمینه راه‌اندازی مدارس عالی آموزش مهارتی پدافند غیرعامل است، توضیح داد: مباحث آموزشی، حرفه‌ای و کاربردی در دستور کار این مدرسه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات انجام شده، نشان از ظرفیت های گسترده این دانشگاه در راستای توسعه دانش بنیان پدافند غیرعامل دارد، تصریح کرد: این ظرفیت می‌تواند در راستای ارتقای اقتدار و عزت ملی به سازمان پدافندغیرعامل کشور در جهت پیشبرد اهداف مساعدت کند.

رئیس دانشگاه آزاد تهران شمال از رشد چشمگیر اختصاص موضوعات پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشگاهی به مباحث پدافند غیرعامل خبرداد و تصریح کرد: ما به دنبال تاسیس مرکز تحقیقات ریسک و مدیریت تاب آوری در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که اجرای آن می تواند در ارتقای بار دانشی پدافند غیرعامل تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی افزود: معتقدیم با توجه به مباحث مربوط به تحولات در حوزه فناورانه، ضرورت دارد تولید دانش هم با یک نگاه آینده پژوهانه صورت بگیرد و ما بتوانیم خود را با سرعت تولید علم انطباق دهیم.

خالدی متذکر شد: پدافند غیرعامل باید متناسب با گام دوم انقلاب به عنوان یک سند راهبردی و یک چشم انداز بسیار با اهمیت ماموریت های خود را بازتعریف کند.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه آزاد تهران شمال تلاش دارد به مرجعیت علمی در حوزه پدافند غیرعامل دست یابد، خاطرنشان کرد: رویکرد اساسی ما بومی‌سازی دانش پدافند غیرعامل به عنوان یکی از دانش های تحریمی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر