۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۱۳۶۶
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان به تشریح اقدامات استان در حوزه‌ی پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: اجرای الزامات در مکان‌های حساس را با شدت بیشتری پیگیری می‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری موج ، «سعید ناجی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان  در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج هرمزگان  هدف از شکل‌گیری شورای پدافند غیرعامل را ایجاد طرحی جامع برای استقرار صحیح اصول پدافند غیرعامل خواند و افزود: در هرمزگان به نقطه مساعدی در این زمینه رسیده ایم و هرمزگان جز ۱۸ استانی است که به تازگی طرح جامع را تکمیل کرده است.

وی ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل با هدف حراست از مراکز و نقاط حساس استان پیش بینی شده تا از آسیب ها پیشگیری و حملات مد نظر پدافند غیر عامل دفع شود.

ناجی گفت: در این حوزه کار اساسی و برنامه‌ریزی‌های اصولی انجام شده که بعد از به تصویب رسیدن در سازمان پدافند غیرعامل کشور عملیاتی خواهد شد.

*تمرکز بر مراکز حساس
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اضافه کرد: با این حال از ابتدا بر اساس دستورالعمل‌های موجود اقدامات را به پیش بردیم و اجرای الزمات در مکان‌های حساس نظیر پالایشگاه‌ها، بنادر و ساختمان‌های اداری را پیگیری کردیم.

وی اضافه کرد: از این رو جلسات مختلف برگزار شد و بررسی‌ها و بازرسی‌های لازم صورت گرفت و باید عرض کنم که امروز در شرایط نسبتاً خوبی از لحاظ پدافند غیرعامل قرار گرفته‌ایم؛ هرچند این موضوع برنامه‌ای بلند مدت و هر روزه است چرا که تکنولوژی تغییر می‌کند و باید همواره در این رابطه بروز بود.

*احتمال حملات سایبری
ناجی درباره احتمال وقوع حملات سایبری به هرمزگان نیز چنین گفت: احتمال وقوع حملات مختلف سایبری و بیوتروریستی در شرایط مختلف وجود دارد و برای مقابله باید همواره آماده باشیم.

وی افزود: این حملات ممکن است از هر طریقی صورت پذیرد و آلوده کردن آب شرب، حمله سایبری به مراکز  حساس، بر هم زدن اوضاع روانی جامعه و ده‌ها هربه‌ی دیگر می‌تواند ترفند دشمن برای تهدید کشور باشد و ما باید در تمام این موارد تدابیری اندیشیده باشیم.

*آمادگی مقابله داریم
وی به صورت ضمنی وقوع حملات سایبری به زیرساخت‌های هرمزگان را تایید کرد و گفت: بسیاری از حملات سایبری دفع و مدیریت می‌شود و افراد جامعه از آن آگاه نمی‌شوند اما مواردی که در رسانه‌ها شنیده می‌شود مسائلی است که تاثیرات بیشتری داشته و مهاجم توانسته صدمه‌ای بزند یا اختلالی به وجود بیاورد.

 وی افزود: البته این موضوعات هم مدیریت شده و تا کنون حمله که بتواند اثر سنگینی بر جای بگذارد در هرمزگان نداشته ایم.

*حمله با شیوه‌های جدید
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهار داشت: به این دلیل که هر روز تکنولوژی تغییر می‌کنند و بروز می‌شود، هر روز ممکن است حمله با ابزار یا شیوه‌ای جدید اتفاقی رقم بخورد و این موضوع سختی کار را در این خوزه نمایان می‌کند؛ با این حال سعی داریم که پیش‌بینی های لازم را داشته باشیم.

*هرمزگان استان برتر کشور
وی در رابطه وضعیت هرمزگان در حوزه‌ی پدافند غیرعامل نیز گفت: نمی‌توانیم برای خودمان رتبه تعیین کنیم اما در نشستی ملی که اخیراً برگزار شد، مدیرکل پدافند در زمره‌ی مدیران برتر کشور به سبب توجه و پاسخگویی به مسائل این حوزه انتخاب شد.

*ستاره خلیج فارس، دستگاه برتر
وی افزود: تنها شرکتی که در سطح کشوری مورد تقدیر قرار گرفت، شرکت نفت ستاره خلیج فارس بود که مدیرعامل این پالایشگاه در زمینه ایجاد تاسیسات با توجه به توصیه‌های سازمان پدافند غیرعامل به عنوان مدیر برتر معرفی شد.

*تشدید نظارت بر ورودی و خروجی های صنایع حساس 
ناجی در پایان تشدید نظارت بر ورودی و خروجی صنایع حساس استان را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: مدیریت دستگاه‌ها اگر لازم بدانند حتماً باید سطح کنترل را افزایش دهند ضمن اینکه هر روز شرایط جدیدی از حمله را تجربه کنیم و همواره باید آمادگی لازم در این زمینه نیز وجود داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر