۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۶۱۳۱۵
جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور از تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: قرارگاه پدافند پرتوی در استان‌هایی که دارای مراکز هسته‌ای هستند،
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ،  قرارگاه پدافند پرتوی استان آذربایجان شرقی در راستای سیاست‌های کلی پدافند غیرعامل و اجرای مصوبات کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور به منظور صیانت از مردم و سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدهای پرتوی تشکیل شد و فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور با صدور ابلاغیه تشکیل این قرارگاه، طی حکمی استاندار آذربایجان شرقی را با پیشنهاد سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند پرتوی استان منصوب کرد.
 
سرلشکر محمد باقری در این حکم بر ایمنی و مصون‌سازی زیرساخت‌های حیاتی استان و ارتقای آمادگی برای مقابله با تهدیدهای پیش رو و همچنین حداکثر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و نیروهای مسلح در این راستا تأکید کرده است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در نخستین نشست قرارگاه پدافند پرتوی استان با حضور جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور، اظهار داشت: این قرارگاه به عنوان پنجمین قرارگاه زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان تشکیل می‌شود.
 
علیار راستگو افزود: با توجه به اهمیت صیانت از جان و مال مردم و سرمایه‌های کشور در برابر تهدیدها، تشکیل قرارگاه‌های پدافندی و ارتقای سطح آمادگی همه بخش‌ها در برابر تهدیدها و خطرات احتمالی بسیار ضروری است.
 
جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور هم در این نشست با اشاره به تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی در استان‌هایی که دارای مراکز هسته‌ای هستند، گفت: با توجه به فعالیت مرکز تحقیقات هسته‌ای بناب و احتمال بروز حادثه در تأسیسات هسته‌ای منطقه، قرارگاه پدافند پرتوی در آذربایجان شرقی هم تشکیل شد.
 
مسعود عبدالله‌زاده افزود: گرچه احتمال چنین حوادثی بسیار کم است، اما با توجه به پیامدهای ناشی از آن، لزوم آمادگی بخش‌های مختلف برای کنترل و کاهش آسیب‌ها و حفاظت از مردم و سرمایه‌های کشور باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
وی، هدف از تشکیل قرارگاه پدافند پرتوی را پایش تهدیدها و بالا بردن سطح هماهنگی و آمادگی دستگاه‌ها در مواجهه با حوادث پرتوی، ارتقای آستانه مقاومت مردمی، اجتماعی و روانی و حفاظت از مردم در برابر تهدیدها عنوان کرد و گفت: این قرارگاه شامل 10 کارگروه تخصصی است.
 
عبدالله‌زاده همچنین بر ارائه آموزش‌های تخصصی، تجهیز و آماده‌سازی کارگروه‌ها و تهیه طرح پاسخ به تهدیدهای احتمالی توسط قرارگاه پدافند پرتوی استان تأکید کرد.
 
در این نشست همچنین حکم انتصاب استاندار آذربایجان شرقی به عنوان فرمانده و فرمانده سپاه عاشورا به عنوان جانشین قرارگاه پدافند پرتوی استان اعطا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر