۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۶۱۲۹۷
استاندار لرستان گفت: ۲۵ رزمایش با محوریت حوزه پدافند زیستی و بیوتروریسم در هفته پدافند غیرعامل در لرستان اجرا می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا،سیدموسی خادمی روز دوشنبه در نشست مشترک شورای پدافند غیرعامل وزارت کشور و شورای پدافند غیر عامل استانداری های سراسر کشور اظهار داشت: هر ساله هشتم آبان ماه به عنوان روز پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده اما به دلیل گستردگی برنامه‌ها و اقدامات یک هفته به این امر اختصاص داده می‌شود. 

وی گفت: امسال با توجه به رویکرد سازمان پدافند غیرعامل وزارت کشور و با توجه به وضعیت کرونا بیشتر برنامه‌های این حوزه به صورت برنامه‌های آموزشی و از طریق فضای مجازی در حال انجام است. 

وی بیان کرد: امسال بیش از ۲۵ رزمایش با محوریت رزمایش حوزه پدافند زیستی و بحث بیوتروریسم در همه شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی شده است.

استاندار لرستان گفت: تعدادی از پروژه هایی که در حوزه پدافند غیرعامل توسط دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته کلنگ زنی شده است در طول این هفته با حضور مسئولین محترم کشوری و استانی به بهره برداری خواهند رسید. 

خادمی ابراز اظهار کرد: ماحصل برنامه هایی که در حوزه پدافند غیرعامل اجرا می شود به تقویت امنیت و حفاظت از زیرساخت ها و افزایش تاب آوری دستگاه‌های اجرایی در مقابل تهدیدات احتمالی منجر شود. 

وی اضافه کرد: برگزاری دوره آموزشی گسترده برای امنیت سایبری مدیران حوزه های امنیتی و کارشناسان این حوزه همچنین طرح های مربوط به حوزه آب له بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار لرستان افزود: در این هفته یک منبع (جی آر پی) که به عنوان یک منبع آب ذخیره و استراتژیک در استان طراحی و سال گذشته کلنگ احداث آن زده شده است مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. 

خادمی گفت: اگر شرایط فراهم شود طرح پد فرودگاه هلیکوپتر و سوله امدادی که توسط جمعیت هلال احمر در حوزه پدافند غیرعامل و ستاد مدیریت بحران استان احداث شده در طول این هفته مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر