۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۱۲۵۱
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ۹۵ درصد پیشرفت داشته و در صورت تایید سازمان پدافند غیرعامل در ستاد کل نیروهای مسلح این طرح به زودی در استان قزوین اجرایی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد افشار با تاکید بر ضرورت وحدت رویه همه دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی استان در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: به همین منظور تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان شروع شد که در حال حاضر 95 درصد پیشرفت داشته و در صورت تایید سازمان پدافند غیرعامل در ستاد کل نیروهای مسلح این طرح به زودی در استان قزوین اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در چارچوب این طرح 111 تهدید پدافندی در استان قزوین شناسایی شده است، اضافه کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل یک سند بالادستی است که در 5 گام مختلف اجرا می‌شود که در گام اول به کلیه دارایی‌ها، سرمایه‌ها و زیرساخت‌های حیاتی این حوزه در استان را شناسایی کرده‌ایم.  

افشار ادامه داد: در گام دوم بر اساس تهدیداتی که متوجه این دارایی‌ها و زیرساخت‌های حیاتی است، شناسایی شد و در گام سوم هم تمهیدات پدافندی بیولوژیک، سایبری و کالبدی برای رفع این تهدیدات شناسایی و برنامه‌ریزی شده است. در گام چهارم و پنجم هم ضمن تعریف راهکارهای و راهبردهای موردی برای کاهش آسیب‌های یادشده، متناسب با هر راهکار وظایف دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی مشخص می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان با تاکید بر لزوم عمومی‌ سازی گفتمان پدافند غیرعامل بین مردم و نهادهای عمومی جامعه گفت: یکی از اهداف مهم تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان عبور اقدامات این حوزه از فاز دولتی به فاز عمومی است تا این حوزه و تهدیدات مرتبط با آن در سطح عموم مردم مورد توجه قرار گیرد.

افشار افزود: به همین خاطر بخش مهمی از مطالعات طرح جامع بر شناسایی نقاط حساس و پرخطر برای مردم در جای‌جای استان متمرکز شده است تا در صورت ایجاد تهدیدات مختلف کمترین آسیب به مردم ما وارد شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر