۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۵
کد خبر: ۶۱۲۵
وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک با رئیس پدافند غیر عامل:
فانی با تاکید بر اینکه کلید کارهای آموزشی و پرورشی در دست معلم است، تصریح کرد: باید کاری کنیم که دانش آموزان در ابتدا از خود محافظت و سپس به دیگران کمک کنند.
دکتر علی اصغر فانی در نشست مشترک با رئیس سازمان پدافند غیرعامل، با اشاره به اینکه جایگزین شدن نظام آموزشی مجازی به جای نظام سنتی یک پارادایم است، گفت: مدرسه بدون کتاب و بدون دیوار در سه تا چهار دهه گذشته نیز مطرح شد، اما معلم و رفتار او بیشترین تاثیر را بر رفتار دانش آموزان دارد.

وی با تاکید بر اینکه دانش آموزان را باید به سمت کنترل درونی هدایت کرد، افزود: براساس تجربه، هر قدر عوامل کنترل بیرونی در جامعه افزایش یافته است، خروجی کار ناموفق بوده است.

دکتر فانی یادآور شد: مهم این است که دانش آموزان را بگونه‌ای تربیت کنیم که همه چیز در اختیار آنها باشد، اما به کنترل درونی برسند که این کار بسیار سختی است.

وزیر آموزش وپرورش به کارهای شکلی انجام شده در حوزه پرورشی از ابتدای انقلاب تا کنون اشاره و اظهار کرد: معاونت پرورشی باید بر رفتارهای درونی و بیرونی دانش آموزان کار کند که این کار هم با بخشنامه پیش نمی‌رود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه کلید کارهای آموزشی و پرورشی در دست معلم است، تصریح کرد: باید کاری کنیم که دانش آموزان در ابتدا از خود محافظت و سپس به دیگران کمک کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر