۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۶۱۲۴۹
فرماندار بندر آستارا از دستگاه‌های اجرایی خواست، اصول پدافندغیرعامل را در اجرای طرح‌های عمرانی به منظور بازدارندگی در برابر بحران‌های احتمالی لحاظ کنند و در این رابطه نظارت کافی اعمال شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، عباس صابر در جلسه مشترک شورای پدافند غیر عامل و گرامیداشت ۱۳ آبان در فرمانداری آستارا اظهار کرد: پدافند غیرعامل به جهت موقعیت مرزی آستارا اهمیت زیادی دارد و نقاط حساس و بحرانی شهرستان باید شناسایی شود.

وی بیان کرد: اداره ها اطلاعات پیرامون پدافند غیرعامل در ساختمان ها و طرح های عمرانی را گردآوری کنند و موضوع پدافند غیرعامل نباید محدود و منحصر به هفته خاص باشد.

وی بیان کرد: سیل، زلزله، رانش و ریزش کوه از خطرات احتمالی در شهرستان آستاراست و مردم باید در حین مقابله و بعد از بحران، آمادگی کافی برای دفاع را داشته باشند.

وی ادامه داد: در سال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل برای تعدیل آسیب پذیری، کاهش خسارت، صرفه جویی و کاهش هزینه های تسلیحاتی شکل گرفت.

فرماندار آستارا گفت: پدافند غیرعامل رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها، حوادث طبیعی و غیرطبیعی است و دهیاران در روستاها و آموزش و پرورش در مدارس، رعایت آن را جدی بگیرند.

پنجم تا دوازدهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل است

فرماندار آستارا در جلسه برنامه های ۱۳ آبان نیز اجرای برنامه های فرهنگی و هنری گرامیداشت این مناسبت را ضروری دانست و افزود: با توجه به شیوع کرونا، گلباران مزار شهدا و برگزاری مسابقات مقاله نویسی با موضوع ۱۳ آبان در مدارس در دستور کار قرار گیرد.

صابر گفت: در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۸ دانشجویان پیرو خط امام (ره) سفارت آمریکا را که به لانه جاسوسی تبدیل شده بود، تسخیر کرده و توطئه های شوم آنها را به خودشان برگرداندند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر