۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۱۲۳۱
تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد.
 به گزارش پایداری ملی و به نقل از پایگاه خبری پلیس، درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امنیت و فرهنگ دو نهاد اثرگذار در رشد و بالندگی کشور و جامعه پذیری نسل‌های حال و آینده مبتنی بر آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) به شمار می‌آیند.

امنیت، بسترهای لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و تعالی جامعه را در مسیر دفاع از ارزش‌های انقلاب ایجاد می‌کند و فرهنگ، از طریق درونی سازی ارزش‌ها و هنجارها، زمینه‌های حذف بسترهای ناامنی و رفتارهای مخاطره آمیز و ایجاد بصیرت، مقاومت و تاب آوری جامعه در برابر هجمه‌های فرهنگ بیگانه را فراهم می‌کند.

بر این اساس همکاری و تعامل دو نهاد فرهنگ و امنیت امری ضروری به نظر می‌رسد. از این رو تفاهم نامه فی مابین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی (اداره کل مشارکت عمومی) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی (کمیته پدافند غیر عامل فرهنگی) منعقد شد.

این تفاهم نامه با موضوع پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و افزایش احساس امنیت در جامعه و ایجاد زمینه های فرهنگی لازم، به منظور اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه، ارتقاء اعتماد عمومی با بهره گیری از ظرفیت های موجود فرهنگی و هنری منعقد شده است.

هم افزایی، مشارکت و همکاری متقابل ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر افزایش سطح آگاهی های عمومی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت احساس امنیت حوزه فرهنگ و هنر، ترویج مبانی قانون پذیری و انضباط اجتماعی در بین آحاد جامعه و اصحاب فرهنگ و هنر و گروه های مخاطب از جمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه به شمار می آید.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز با حضور سردار"احمد نوریان"معاون اجتماعی ناجا"،"علی اصغر کاراندیش" معاون وزیر و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید جابری انصاری مشاور ویژه معاون وزیر در امور پدافند غیرعامل امضا شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر