۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۱۲۲۷
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم بندرعباس در مجلس معتقد است سازمان پدافند غیرعامل با تبدیل شدن به سازمانی مستقل می‌تواند در حوزه نرم‌افزاری به مقابله با حملات سایبری به بنادر و گمرکات کشور کمک کند.
به گزارش پایداری ملی، احمد مرادی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به حمله سایبری اخیر به گمرک شهید رجایی در بندرعباس، گفت: زیرساخت های مناسبی در حوزه مقابله با حملات سایبری دشمن وجود دارد که کارشناسان اجازه ندادند این حمله سایبری نیز همانند برخی حملات گذشته، نتیجه بخش باشد و خنثی شد.

زیرساخت‌های مقابله با حملات سایبری بنادر تقویت شود

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: گمرک شهید رجایی در هرمزگان یکی از گمرکات مهم کشور بوده و 60 درصد جابجایی کالا و صادرات و واردات از طریق این گمرک صورت می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: اهمیت بالای گمرک شهید رجایی باعث می شود، توجه ویژه ای نسبت به زیرساخت های مختلف آن صورت گیرد که البته لازم است ارتقا یابد.

سازمان پدافند غیرعامل برای مقابله با حملات سایبری باید به سازمانی مستقل تبدیل شود

مرادی افزود: مشکلاتی در گذشته در حوزه مقابله با حملات سایبری وجود داشت که رفته رفته زیرساخت های لازم آن فراهم شد البته ضروری است در شرایطی که حملات متعددی از سوی دشمن برای آسیب زدن به گمرک صورت می گیرد، سیستم مقابله بیش از پیش تقویت شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید ما بر این است که سازمان پدافند غیرعامل به سازمانی کاملا مستقل تبدیل گردد تا از ظرفیت های نرم افزاری آن برای مقابله با حملات سایبری به بنادر و گمرکات کشور استفاده شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر