۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۶۱۱۹۷
سردار دکتر جلالی در نشست خبری نکوداشت پدافند غیرعامل 1399:
سردار جلالی با اشاره به ساخت و پیاده‌سازی اولین سامانه دیسپچینگ بومی گاز در ایران گفت: فشار حد اکثری آمریکا در حال طی کردن روز‌های آخر خود است، به شرط آنکه رویکرد و گفتمان مقاومت را حفظ و پالس ضعف از داخل کشور به دشمن ندهیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، نشست خبری سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت نکوداشت پدافند غیرعامل صبح امروز دوشنبه، 28 مهرماه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سازمان پدافند غیرعامل کشور با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد.

سردار دکتر غلامرضا جلالی، در ابتدای این نشست با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: ۲۵ سال پس از انقلاب اسلامی در سال ۸۲ به تشخیص مقام معظم رهبری فرمان تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور صادر شد. 

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل به تعبیر خیلی ساده به معنای دفاع بدون اسلحه است، اظهار داشت: پدافند غیرعامل مکمل دفاع نظامی است و هیچ کشوری در راه توسعه خود بی نیاز از پدافند غیرعامل نیست. به تعبیر مقام معظم رهبری، پدافند غیرعامل به دنبال بی اثرسازی اثر تهدید بر پیکره کشور است.

پدافند غیرعامل هوشمند و ترکیبی

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل در واقع به دنبال ترکیب توسعه و امنیت یا توسعه امنیت‌افزا است، تصریح کرد: با توجه به تهدیدات متعدد و روزآمدی که در سال‌های اخیر از سوی دشمنان ما در دستور کار قرار گرفته است، ما نیازمند نوعی پدافند غیرعامل مبتنی بر«دفاع ترکیبی و هوشمند» هستیم که ترکیبی از رویکردهای پدافندی برای حفاظت از مردم و دارایی‌های ملی را در دستور کار قرار می‌دهد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ما با دو نوع تهدیدات انسان‌ساخت و تهدیدات مبتنی بر دانش و تکنولوژی روبه رو هستیم، تصریح کرد: این مولفه‌های سیال و پویا هستند و این کار دفاع را سخت می‌کند. از همین رو یکی از اقدامات دائمی ما رصد و پایش دائمی تهدیدات است.

سردار دکتر جلالی ادامه داد: ما با تهدیدی به نام کشور آمریکا روبه رو هستیم و علت دشمنی آمریکا با ما نیز توسعه قدرت منطقه‌ای ماست. آمریکا از این موضوع احساس خطر می‌کند. قدرت نظامی ایران، نوعی بازدارندگی ایجاد کرده است که دیگر کشوری مثل آمریکا، جرات استفاده از نیروی نظامی علیه ما را ندارد.



دلار اسلحه آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران

وی با بیان اینکه از همین رو آمریکا، استراتژی خود را براساس یک جنگ ترکیبی با بکارگیری همه مولفه‌ها علیه کشور ما طراحی کرده است، تصریح کرد: در این استراتژی جدید مادون جنگ نظامی، دشمن از نقاط قوت خود برای هدف گرفتن نقاط ضعف ما استفاده می‌کند. برای مثال آمریکایی‌ها از ابزار دلار به عنوان یک نقطه برتر علیه اقتصاد کشور ما استفاده می‌کنند و در آن سو وابستگی اقتصاد ما به دلار خود یک نقطه ضعف است. یکی از وظایف ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور شناسایی نقاط ضعف و از بین بردن آنهاست تا به نقطه تاب‌آوری دست پیدا کنیم و اثرات تحریمی حداقل رسیده و به صفر میل کند.

وی با بیان اینکه نوعی دیگر از تهدیدات در قالب فناوری‌هاست که خود را در قالب زیرساخت‌ها نشان می دهد، توضیح داد: برای مثال مفاهیمی مانند شهر هوشمند، کارخانه هوشمند یا خودروی هوشمند مطرح می شود، به این مفهوم است که فناوری و دانش سایبری، با یک زیرساخت ترکیب شده و یک مفهوم جدید را شکل داده است.

رابطه مستقیم پایداری زیرساخت‌ها و کیفیت زندگی مردم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه وقتی فناوری های نو وارد زیرساختها میشوند ماهیت زیرساخت را عوض می کنند. تصریح کرد: در حال حاضر رابطه بسیار تنگاتنگی بین پایداری زیرساخت‌ها و رضایتمندی و کیفیت زندگی مردم ایجاد شده است. برای مثال شبکه های اجتماعی خارج‌پایه غیر از ایجاد و توسعه ارتباط بین مردم به ابزاری برای کسب و کار مردم تبدیل شده است. اگر این شبکه دچار اختلال شود، زندگی مردم مختل خواهد شد و این امر می‌تواند جامعه را دچار چالش کند.

جنگ علیه زیرساخت‌های ایران استراتژی دشمن در جنگ ترکیبی

وی با بیان اینکه در همین زمینه شاهد ظهور مفهوم جدیدی به نام «جنگ زیرساختی» هستیم، تصریح کرد: جنگ زیرساخت‌ها، با هدف تخریب زیرساخت و حذف خدمت‌رسانی به مردم انجام می‌شود تا مردم را دچار چالش کرده و مردم را با حکومت‌ها درگیر کنند. این پدیده جدی است که در دستور کار عملیات ترکیبی دشمن قرار گرفته است.

سردار جلالی با بیان اینکه، هنگامی که ما در سازمان پدافند غیرعامل کشور بر تداوم کارکرد و مصون‌سازی زیرساخت‌ها تاکید می‌کنیم به مفهوم اهمیت آن است، توضیح داد: چون تاکنون هیچگاه زیرساخت‌ها تا این حد بر زندگی مردم تاثیرگذار نبوده است. برای نمونه قطع برق یا قطع اینترنت و جریان پول و ارتباطات می‌تواند تاثیرات منفی متعددی بر زندگی مردم داشته باشد.

وی با اشاره به تهدیدات مبتنی بر تروریسم رسانه‌ای نیز توضیح داد: به زعم تقریبا اشراف کاملی از سوی آمریکایی‌ها بر «شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه» ایجاد شده است. به طوری که امپریالیسم خبری و رسانه‌ای تلاش دارد تا آهنگ جریان تهدید را کامل کند. در واقع به عنوان رویکرد مردم‌محور؛ دشمن تلاش می‌کند تا ابتدا از طریق تحریم و ناکارآمدسازی اقدامات دولت، زندگی مردم را دچار چالش کرده و سپس از طریق رسانه، مردم را به صحنه چالش بکشاند و سپس جامعه را به سمت تحریک و آشوب سوق دهد. البته در این میان، ضعف ها و آسیب پذیری های ما نیز بی‌تاثیر است.

تروریسم بی‌رحمانه آمریکا در ایام کرونا علیه ملت ایران

سردار جلالی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که بسیار جدی باید به آن توجه کرد موضوع شیوع ویروس کروناست و مسئله کرونا جدا از منشأ آن که همچنان مشخص نیست که عامدانه و یا یک اقدام بیولوژیک بوده است یا عامل طبیعی داشته است، به وجود قریب به 25 آزمایشگاه بیولوژیک سطح 3 و 4 آمریکا در منطقه که بدون نظارت نهادهای بین المللی فعالیت می‌کنند اشاره کرد و گفت: آنچه مهم است استفاده آمریکا از شرایط سختی است که کرونا ایجاد کرده است. آمریکا با اقدامات مبتنی بر تحریم غذا، دارو و تجهیزات پزشکی نوع بی‌رحمانه‌ای از تروریسم را در حوزه بهداشت و سلامت علیه مردم ایران به راه انداخته تا فشار بیشتری برای تسلیم ساختن ایران وارد کند.

راهبرد «نه به مذاکره تحت فشار» استراتژی فشار فزاینده آمریکا را دچار چالش جدی کرده است

سردار جلالی با بیان اینکه هدف راهبردی امریکا از این اقدامات، مجبور کردن کشور به مذاکره از حوزه ضعف است، تصریح کرد: راهبردی که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند این است که تحت فشار مذاکره نمی‌کنیم و این راهبرد دشمن را به بن بست جدی می‌رساند. به نظر می‌رسد فشارهای حداکثری آمریکا روزهای پایانی خود را طی می‌کند و در آستانه عبور از این فشارها هستیم، البته شرط عبور از این شرایط این است که رویکرد و گفتمان مقاومت را در داخل حفظ کنیم و «پالس ضعف» به بیرون نفرستیم.

آمریکا به دنبال ناامیدسازی مردم از کارآمدی جمهوری اسلامی است

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه با توجه به همه فشارهای اقتصادی توانسته‌ایم در بعد نظامی، یک قدرت دفاعی تولید کنیم، تصریح کرد: توان دفاعی ما به عنوان یک قدرت بازدارنده سبب شد تا آمریکا، حمله نظامی به کشور ما را به عنوان یک خط قرمز تلقی کرده و استراتژی های خود را سمت مادون برخورد نظامی قرار دهد. این نشانه توانمندی سیستم پدافندی کشور و بسیار حائر اهمیت است.

وی ادامه داد: آمریکا در این مدل جدید یک هدف را در دستور کار قرار داده است. آن هم مردم هستند. در واقع آمریکا به دنبال ناامیدسازی مردم از کارآمدی حکومت و رودرو قرار دادن آنهاست. فشارهای اقتصادی و رسانه‌ای نیز بر همین راستا بنا نهاده شده است. از همین رو در اینکه «شبکه‌های اجتماعی خارج پایه» به عنوان راهبرد جنگی دشمن استفاده می شود هیچ شکی نیست. این رویکردی است که در سالهای اخیر از سوی اندیشمندان آمریکایی به عنوان یک جنگ مدرن در نظر گرفته شده است. در اینجا مهم است که ما از یک تاب‌آوری مناسب برخوردار باشیم.

هویت دینی سرچشمه تاب‌آوری حیرت‌انگیز ملت ایران

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ملت ما البته به تعبیر مقام معظم رهبری یک «تاب‌آوری حیرت انگیز» داشته‌اند، تصریح کرد: هر یک از بحران‌هایی که برای کشور ما اتفاق افتاده است برای هر کشور دیگری اتفاق میفتاد از درون دچار فروپاشی می‌شد. این تاب‌آوری حیرت انگیز از پایه های محکم دینی و اعتقادی مردم سرچشمه میگیرد.

پدافند مردم‌محور در اولویت پدافند غیرعامل است

سردار جلالی با بیان اینکه ما در برابر استراتژی فشار همه جانبه و ترکیبی آمریکا، رویکرد پدافند مردم محور را در دستور کار قرار داده ایم، نخستین بخش این رویکرد را رصد و پایش مولفه های اصلی تهدیدات دشمن دانست و گفت: این اقدام به صورت روزانه اتفاق می افتد که بدانیم دشمن در چه حوزه‌ای و از چه تهدیداتی بهره می‌برد. بخش دوم حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور به منظور استمرار خدمت‌رسانی به مردم است. بخش سوم، حفظ و تداوم کارکردهای ضروری کشور مبتنی بر فضای سایبری است. بخش چهارم، حفاظت و صیانت از مردم به عنوان بزرگترین دارایی کشور در حوزه دفاع غیرنظامی در قبال هر تهدید است. موضوع دیگر صیانت از افکار عمومی جامعه است. همچین در حوزه اقتصادی، پدافند غیرعامل به دنبال حفاظت از معیشت و سفره مردم در برابر جنگ اقتصادی دشمن است. محور بعدی حفظ و ارتقای آمادگی‌های همه دستگاه‌ها در برابر تهدید و حادثه است. موضوع بعدی، مصون‌سازی و امن‌سازی زیرساخت‌های شهری و پدافند شهری به عنوان بستری برای زندگی و خدمت به مردم است. دفاع زیستی و دفاع از سلامت مردم نیز به عنوان یکی دیگر از رویکردهای مهم و مبتی بر تهدیدات نوین است که در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار دارد.

برگزاری بیش از 150 رزمایش مهم سایبری توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور

سردار جلالی همچنین در مورد دستاوردهای پدافند غیرعامل نیز توضیح داد: در حوزه رزمایش‌ها و امن سازی زیرساخت‌ها، با هماهنگی مرکز ملی فضای مجازی اجرای بیش از 150 رزمایش مهم سایبری در سطوح زیرساختی را در دستور کار قرار دادیم. در این بین 130 رزمایش تست پایداری برای زیرساخت‌های حیاتی، 15 رزمایش تست نفود و 20 رزمایش تست عملکرد سایبری (پالایشگاه‌ها، شبکه برق کشور، مدیریت سوخت و ...) از سال گذشته تاکنون انجام شده است.

ساخت و پیاده‌سازی اولین سامانه دیسپچینگ بومی گاز در ایران

وی ادامه داد: در حوزه مصون‌سازی نیز ساخت و پیاده‌سازی اولین سامانه دیسپچینگ بومی گاز در ایران، امن‌سازی و مصون سازی زیرساخت‌های هسته‌ای کشور، طراحی بومی و راه‌اندازی مرکز ملی پشتیبان دیسپچینگ گاز کشور و ارائه و تهیه 20 طرح مصون‌سازی سایبری زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم اجرایی شد.

ارزیابی امنیتی بیش از 300 محصول و خدمات سایبری راهبردی

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه ارزیابی امنیتی نیز، ارزیابی امنیتی محصولات و خدمات بومی سایبری با استفاده از مراکز مرجع ارزیابی امنیتی(بیش از 300 محصول و خدمات) و سازماندهی مراکز آزمایشگاهی محصولات و خدمات بومی سایبری از جمله مهمترین اقدامات انجام شده است.

ارائه و به‌کارگیری 200 محصول پایه و اساسی سایبری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه در حوزه راهبری تولید محصول راهبری سایبری نیز ارائه و به‌کارگیری 200 محصول پایه و اساسی سایبری با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: هدایت و حمایت از تولید ضدبدافزار بومی و ابلاغ نظارت بر به کارگیری آنها در زیرساخت‌های حاتی و حساس از جمله اقدامات سازمان در این حوزه است.

برگزاری رزمایش مقابله با کرونا در سال 96

وی با اشاره به اهم دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه پدافند زیستی نیز توضیح داد: در زمینه مقابله با کرونا قبل از ظهور و بروز آن در کشور، اقداماتی در راستای سازماندهی و تشکیل قرارگاه های پدافند زیستی(ساختار فرماندهی و کنترل) در تمامی استان های کشور با همکاری وزارت کشور انجام دادیم. شاید جالب باشد بدانید که ما در سال 96، رزمایش مقابله با شیوع کرونا را در فرودگاه امام خمینی(ره) برگزار کردیم که مستندسازی شده است. در این رزمایش، ضعف ها و اشکالات موجود را به دستگاه متولی گوشزد کردیم.

ساخت آزمایشگاه ایرانی با سطح ایمنی زیستی 3 با حمایت سازمان پدافند غیرعامل کشور

وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه زیرساختی پدافند زیستی، اقداماتی را در راستای هدایت، راهبری و حمایت از ساخت دو آزمایشگاه سطح3 ایمنی زیستی در نظام سلامت با مساعدت سازمان سپند وزارت دفاع انجام داده است، توضیح داد: همچنین ما به کمک وزارت بهداشت برای 12 استان پرخطر، آمبولانسهایی را به تجهیزات مقابله با تهدیدهای CBRNE، مجهز کردیم که در هنگام حوادث احتمالی شیمیایی یا میکروبی، برای انتقال مصدومان ناشی از این حوادث استفاده شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در حوزه دام و نباتات، به کمک وزارت جهادکشاورزی، سامانه جامع پایش و مراقبت تهدیدات زیستی در حوزه، دام، طیور و نباتات را پیاده سازی کردیم، توضیح داد: بوسیله این سامانه می‌توان بیماری‌های دام، طیور و نباتات در هر جای کشور را مورد رصد و پایش قرار داد.

مدرن ترین قطب درمان مصدومان شیمیایی منطقه را دارا هستیم

وی با بیان اینکه پس از حادثه بیروت، ما تمهیداتی را در حوزه پدافند شیمیایی اندیشیدیم، افزود: ما به کمک وزارت بهداشت و وزارت دفاع، نظام ارجاع مصدومان شیمیایی در کشور در سطح کارگاه، استان و ملی را طراحی کردیم. در سطحی ملی، بیمارستان بقیه الله(عج) با ساخت یک درمانگاه و اورژانس تخصصی مصدومیت های شیمیایی به مدرن ترین قطب درمان مصدومان شیمیایی منطقه تبدیل شد. خوشبختانه با مانورهایی که انجام دادیم مشخص شد که این بیمارستان از توانمندی لازم برای درمان مصدومان شیمیایی در هنگام بروز بحران‌های ناشی از حوادث شیمیایی برخوردار است.

به گفته سردار جلالی، در دانشگاه یزد نیز با کمک یک فرد خیر، مرکز آموزش مصدومیت ها و درمان CBRNE ایجاد شده است که در یکسال و نیمی که فعال شده است، نزدیک به 6 هزار نفر از اپراتورهای تخصصی این حوزه را آموزش و تربیت کرده است.

ارتقای نظام آمادگی در برابر بحران در استان‌های هسته‌ای

وی با بیان اینکه در حوزه پدافند هستهای برای هفت استان هسته‌ای کشور، طرح پدافند هسته‌ای تهیه شده است، تصریح کرد: همچنین در استان بوشهر ۲ بار، اصفهان ۱ بار و قم و تهران هم یک بار رزمایش پدافند هسته‌ای انجام داده‌ایم. در بسیاری از این استانها، زیرساخت‌های پدافند هستهای را نیز ایجاد کردیم برای مثال در استان اصفهان، اورژانس مصدومیت هسته‌ای ایجاد کردیم یا در استان بوشهر، نیز مشابه اصفهان، چنین اورژانسی در حال احداث است. اقدامات آموزشی و تجهیز مراکز در این مناطق نیز در دستور کار قرار گرفته است. امسال نیز رزمایش‌های هسته‌ای در استان‌های هسته ای برگزار خواهد شد تا آمادگی ها به روز باشد.

وی تاکید کرد: البته این رزمایش‌ها مطابق با دستور العمل‌های آژانس انرژی اتمی و در راستای ارتقای ایمنی و مقابله با حوادث احتمالی است.

تجهیز بیش از 50 شهر به تجهیزات مدرن مقابله با تهدیدات CBRNE

وی با بیان اینکه در حوزه شهری نیز، تدوین سند راهبردی پدافند شهری که به دنبال مدل جدیدی از امنیت و دفاع در شهر متناسب با تهدیدات نوین است تصویب شده است، توضیح داد: این سند می‌تواند رویکرد امن‌سازی فرایند توسعه شهری را شکل دهد که رویکرد بسیار مدرنی است. خوشبختانه این سند در کمیته دائمی پدافند غیرعامل تصویب و توسط وزیر کشور به شهرداری‌های کشور ابلاغ شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه 52 شهر کشور با جمعیت بالای 200 هزار نفر جمعیت به عنوان اولویت اجرای این سند انتخاب کردیم، تصریح کرد: درسال گذشته از این 52 شهر، 46 شهر را به کمک وزارت دفاع، وزارت کشور و شهرداری‌ها، به تجهیزات مقابله با تهدیدات نوین، تجهیز کردیم تا در صورت بروز حوادثی از این دست، ابزارهای لازم در اختیار آتش نشانی این شهرها قرار داشته باشد. در کلانشهر تهران نیز تجهیز 5 بسته عملیات پدافند شهری در اختیار آتش نشانی قرار گرفت.    

«تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی» شعار نکوداشت پدافند غیرعامل سال 99

وی با بیان اینکه در ایام نکوداشت پدافند غیرعامل، محور و شعار خود را مقاومت فعال، «تاب آوری حیرت انگیز و ایران قوی» در نظر گرفتیم که از سخنان رهبر معظم انقلاب تاثیر پذیرفته است، خاطرنشان کرد: برای هر یک از روزهای هفته نیز برنامه ای محوری تدارک دیده شده است. همچنین «نهادینه‌سازی مصونیت در زیرساختها با تفکر بسیجی، روحیه جهادی و عمل انقلابی»،«پدافند زیستی، مرزبانی زیستی و ارتقای ساختار دفاع بیولوژیک»، «پدافند سایبری، ملی‌سازی فضای مجازی در مسیر حکمرانی سایبری بومی»، «پدافند مردم‌محور، خانواده آماده، جامعه مستحکم»، «پدافند شهری، زیرساخت‌های ایمن؛ شهرهایی امن»، «پدافند شیمیایی؛ آینده‌ای قدرتمند در امتداد گذشته‌ای پرافتخار» و «اقتصاد مقاومتی، جهش تولید و پیروزی در جنگ اقتصادی» به عنوان شعار روزهای هفته و محور اصلی برنامه های سازمان پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است.

سردار جلالی با بیان اینکه چارچوب کلی برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل در ایام نکوداشت پدافند غیرعامل متناسب با رعایت ضوابط بهداشتی کرونا تغییر کرده است، تصریح کرد: همایش‌ها و رزمایش‌های سازمان در این ایام تغییر ماهیت یافته و تلاش کردیم که بیشتر از امکانات ارتباطی استفاده و برگزاری مجازی برنامه‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های جدی ما برگزاری یک همایش ویدئو کنفرانسی با حضور مسئولان همه شهرک‌های صنعتی کشور است. برگزاری کارگاه آموزشی نیز یکی از برنامه های اصلی این همایش است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از برگزاری همایش مجازی با حضور شهرداران 52 شهر خبر داد که به موضوعات مربوط به پدافند شهری خواهد پرداخت.

همایشی با حضور استانداران و اعضای شورای پدافند غیرعامل استانها در وزارت کشور نیز از دیگر برنامه‌های ایام نکوداشت پدافند غیرعامل است که به گفته سردار جلالی به صورت مجازی برگزار خواهد شد و به ارائه گزارش استانداران از اقدامات انجام شده در طول یکسال گذشته و تبیین برنامه‌های سال آینده در حوزه پدافند غیرعامل خواهد پرداخت.

به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، رزمایش قطع سیگنال که هرساله در صداوسیما برگزار می‌شود، امسال نیز برگزار خواهد شد. این رزمایش با مرور روش‌های تهاجم به سیگنال‌رسانی صدا و سیما و راه حل دفاع در برابر آن، باعث بالارفتن سطح فنی و مقاومت این سازمان در برابر تهدیدات سیگنالی می‌شود که با برگزاری هر ساله آن اتفاقات خوبی افتاده و با برطرف کردن نقاط ضعف نتایج مثبتی را به دنبال داشته است.

سردار جلالی همچنین دیدار مجازی با مراجع تقلید و نیز یک دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی را از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام نکوداشت پدافند غیرعامل عنوان کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه آموزش پدافند زیستی برای تمام سطوح تحصیلی مدارس از طریق شبکه شاد در ایام نکوداشت پدافند غیرعامل پخش خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری یک همایش ویدئوکنفرانسی با حضور 2500 نفر از فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: با 300 شرکت مهندسی مشاور که طرح‌های پدافندی را در شهرها و استانها انجام می‌دهند نیز همایشی را با هدف تببین دستاوردها و رویکردها در ایام نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار خواهیم کرد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: همچنین یک همایش نیز قرار است با حضور ریاست مجلس برگزار شود که البته هنوز جزئیات آن نهایی نشده که قرار است در آن مباحث مربوط به حوزه پدافند غیرعامل در محضر ریاست محترم مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر