۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۶۱۱۶۲
سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد ویروس همه گیری کرونا روند از بین بردن بیماری سل که هنوز کشنده ترین بیماری عفونی در سح جهان است را تهدید می کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، سازمان جهانی بهداشت می گوید کشورهایی مانند هند و آفریقای جنوبی که به شدت تحت بیماری سل قرار گرفته اند منابعی را که معمولاً برای تشخیص و درمان سل اختصاص داده شده است را به مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داده اند.

در گزارش سازمان جهانی بهداشت تخمین زده می شود که بیماری سل می تواند در سال جاری بین ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار مرگ بیشتر از ۱.۴ میلیون نفر در سال گذشته تلفات داشته باشد، حتی اگر درمان های موجود وجود داشته باشد.

تدروس آدهانوم رییس سازمان جهانی بهداشت در همین زمینه گفت: ویروس کرونا بی اثر کردن تمام دستاوردهایی که در سال های اخیر بدست آمده است را تهدید می کند.

آدهانوم افزود: تاثیر ویروس کرونا بر خدمات ارائه شده بر بیماران سل بسیار شدید بوده است.

به دنبال شیوع ویروس همه گیری کرونا در سطح جهانی تا کنون بیش از ۳۸ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند و یک میلیون و ۹۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

آمریکا، هند و برزیل در جایگاه اولین تا سومین کشور در سطح جهانی نسبت به بیشترین بیماران کرونایی هستند و تنها در آمریکا شمار مرگ و میر کرونا به بیش از ۲۲۰ هزار نفر رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر