۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۱۱۵۴
یک روزنامه مشهور آمریکایی نوشت، تلاش‌های آمریکا برای قطع ارتباط ایران با جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا اقدامی کاملاً ظالمانه است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم، روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی نوشت: تلاش‌های ایالات متحده برای اعمال فشارهای حداکثری علیه ایران و قطع ارتباط تهران با جهان در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، یک اقدام ظالمانه به‌شمار می‌رود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، در سال 2003 که زلزله بم موجب کشته شدن هزاران نفر شد، جورج دبلیو بوش رئیس جمهور وقت آمریکا، بخشی از تحریم‌های مربوط به ارسال پول و دارو را به‌طور موقت لغو کرد.

در آن زمان جورج دبلیو بوش در مصاحبه با سی‌ان‌ان با ژست انسان‌دوستی مدعی شد که "این اقدام درستی است که مراقب انسان‌هایی که از این بحران آسیب دیده‌اند، باشیم."

پاییز امسال در حالی که تلفات ویروس کرونا در ایران رو به افزایش است، دولت ترامپ نرمش چندانی را نشان نداده است. دولت ترامپ با درخواست وام 5 میلیارد دلاری ایران از صندوق بین‌المللی پول برای مقابله با شیوع ویروس کرونا مخالفت کرده است.

در حالی که تاکنون بیش از 500 هزار نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان به بیش از 27 هزار نفر رسیده است، دولت ترامپ در حال افزودن تحریم‌ها علیه ایران است، آن هم در شرایطی که تهران پیش از این نیز برای تأمین داروهای ضروری و مورد نیاز با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبه‌رو بود.

هفته گذشته دولت ترامپ 18 بانک ایرانی را تحریم کرد تا ارتباط آخرین بانک‌ها و مؤسسات مالی ایران با نهادهای مالی بین‌المللی را قطع کند.

باربارا سالوین مدیر بخش ایران در شورای آتلانتیک در این باره گفت: کارزار فشار حداکثری علیه ایران یک سادیسم در سیاست خارجی آمریکا به‌شمار می‌رود.

در گذشته، تحریم‌ها علیه بانک‌های ایرانی بخشی از یک راهبرد گسترده‌تر برای تحت فشار قراردادن ایران بود تا با محدودیت برنامه هسته‌ای‌اش موافقت کند، این تحریم‌ها با حمایت متحدان آمریکا یعنی اروپا و همین طور روسیه و چین اعمال شد ولی دولت ترامپ از توافق هسته‌ای خارج شد و پس از آن سعی کرده است به‌طور یکجانبه شورای امنیت سازمان ملل را برای افزایش فشار علیه ایران متقاعد کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر