۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۱۱۵۳
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از ممنوعیت رفت‌وآمد در ۵ کلان‌شهر از ساعت ۲۴ امشب تا ظهر روز یکشنبه خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از  باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر کیانوش جهانپور درباره جزئیات اعمال محدودیت‌‌های ترافیکی در 5 شهر کشور اظهار کرد: نیمی از جمعیت پروتکل‌‌های بهداشتی را رعایت کردند و نزدیک به نیمی دیگر، مسئولیت‌پذیری لازم را ندارند و با ترددهای غیرضروری و سفرها و عدم رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی به شیوع بیماری کووید19 در کشور دامن می‌‌زنند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا در هفته‌‌های اخیر و افزایش موارد مرگ‌ومیر ناشی از آن، وزارت بهداشت از ستاد ملی مقابله با کرونا درخواست اعمال محدودیت در تردد از مبدأ و به‌مقصد شهرهایی را داشت که بیماری کرونا در آن‌‌ها شیوع بیشتری دارد که با موافقت و ابلاغ ستاد کرونا، از امشب شاهد منع ورود به 5 شهر و منع خروج از آن‌‌ها خواهیم بود.

جهانپور تصریح کرد: ممنوعیت سفر با مبدأ یا مقصد شهرهای تهران، کرج، ارومیه، اصفهان و مشهد در دستور کار است و از ساعت 24 امشب، ممنوعیت سفر باید به این شهرها یا سفر از این شهرها به بیرون اعمال شود؛ این محدودیت فعلاً تا ظهر روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

جهانپور ادامه داد: درخواست وزارت بهداشت فعلاً اعمال محدودیت در این شهرها بوده است و بسته به شرایط کشور ممکن است پیشنهادات و درخواست‌‌های بعدی، شامل شهرهای دیگر نیز بشود. این درخواست بر اساس ارزیابی ریسک در شهرها و استان‌‌های مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: مسافرت‌‌های درون‌شهری مشمول این محدودیت‌‌ها نیست اما به‌هرحال توصیه به کاهش مراودات و ترددهای درون‌شهری به‌قوت قبلی خود باقی است ولی اعمال محدودیت‌‌های قانونی، مربوط به سفرهای بین‌شهری است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر