۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۱۱۴۶
بررسی‌های جدید شرکت دل نشان می‌دهد ۸۰ درصد از شرکت‌های جهان تلاش برای ایجاد تحول دیجیتال را شتاب بخشیده اند. با این وجود برخی نگرانی‌های جدی در مورد تداوم موفقیت خود دارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، پژوهش یادشده که با همکاری ۴۳۰۰ فرد تصمیم گیر در شرکت‌های بزرگ و متوسط جهان طی ماه‌های جولای تا آگوست در ۱۲ صنعت مختلف در ۱۸ کشور انجام شده، نشان می‌دهد از هر سه شرکت یادشده یک شرکت نگران تداوم حیات و امکان ورشکستگی ظرف یک دهه آینده است.

۶۰ درصد از افراد مصاحبه شونده نیز گفته‌اند که به علت مشکلاتی نظیر شیوع ویروس کرونا و رکود در اقتصاد جهانی به سال‌ها زمان نیاز دارند تا بتوانند مجدداً به سودآوری برسند.

از جمله حوزه‌هایی که تحول دیجیتال در آنها به صورت پرشتاب پیگیری می‌شود، می‌توان به امنیت سایبری، ارتقای قابلیت‌های دورکاری، بهبود تجارب دیجیتال مشتریان و کارمندان و تحلیل داده‌های آماری است.

۵۰ درصد از مصاحبه شوندگان گفته‌اند بیم دارند که سرعت تحول دیجیتال آنها به اندازه کافی نباشد و ۷۹ درصد هم گفته‌اند در حال بازطراحی مدل کسب و کار خود هستند.

در میان موانع مختلفی که بر سر راه تحول دیجیتال وجود دارد، مصاحبه شوندگان در وهله اول به نقض حریم شخصی و سرقت داده‌ها و نیز نگرانی‌های امنیتی اشاره کرده اند. کمبود بودجه و منابع، حجم بالای اطلاعات که استخراج داده‌های ارزشمند را دشوار می‌کند، رشد اقتصادی پایین، کمبود مهارت و تخصص و تغییرات قوانین از جمله دیگر موانعی است که در این زمینه به آنها اشاره شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر