۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۶۱۱۴۳
سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی که توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی شده با حضور معاون علمی و فناوری رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ،امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، سامانه ملی پایش اطلاعات انرژی در ساختمان‌ رونمایی شد. سامانه‌ توسط فعالان فناور یک شرکت دانش‌بنیان پیاده‌ شده و قرار است بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان‌ها و حفظ منابع کشور را به ارمغان بیاورد.

ستاری در این مراسم با بیان این‌که بهینه‌سازی انرژی در ساختمان‌ها باید به یک فرهنگ عمومی بدل شود، افزود: بهینه‌سازی انرژی را می‌باید به یک ظرفیت تجازی تبدیل کنیم تا بخش خصوصی به میدان آمده و برای نوآوری‌های این حوزه سرمایه‌گذاری کند.

ستاری با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت آپ‌های فعال در بهینه‌سازی انرژی گفت: این کسب‌وکارها نوآوری را در ذات خود دارند و نقشی اثربخش در ترویج فرهنگ بهینه‌سازی انرژی ایفا می‌کنند. بنابراین باید زیست‌بومی ایجاد شود تا به این حوزه ورود کنند اگر اقتصاد این فرآیند با مساعد کردن محیط تبدیل ایده‌ها به کسب و کار شکل بگیرد، شاهد تحول در ایجاد ارزش افزوده و اشتغال ضمن حفظ منابع ارزشمند انرژی خواهیم بود.

 وی از آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پیاده‌سازی ایده‌های نواورانه حوزه بهینه‌سازی انرژی به ویژه در ساختمان‌ها گفت و ادامه داد: رعایت این استانداردها نیازمند مشوق‌ها و حمایت‌هایی است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچون گذتشه از آن حمایت می‌کند. آماده‌ایم از شرکت‌های دانش‎‌بنیان و استارت آپ های حوزه انرژی ساختمان حمایت کنیم تا به این حوزه ورود پیدا کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به دربرگیرندگی بالای حوزه بهینه‌سازی انرژی اشاره کرد و گفت: نه تنها اقتصاد انرژی، بلکه حوزه‌های فناوری و خدمات در این چرخه نقش‌آفرین شده است. ارزش افزوده و درآمدهای این حوزه به قدری جذاب و رقابتی است که می‌تواند زمینه‌ساز شکل‌گیری طیف گسترده‌ای از استارت آپ‌ها در بخش انرژی ساختمان شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر