۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۴۱
مدیر کل موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا هشدار داد که این کشور در حال عبور از مسیر نگران کننده‌ای در زمینه شیوع کرونا است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «آنتونی فائوچی» مدیر کل موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی با اشاره به حجم ابتلا و مرگ‌ومیر در آمریکا به دلیل ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد که آمریکا در حال عبور از مسیری نگران کننده است.

وی که با شبکه «ان‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، با ذکر این نکته که روزانه بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند گفت: «من فکر می‌کنم که ما با مشکلات زیادی روبرو هستیم».

فائوچی هشدار داد: «ما الان در جای بدی (در خصوص شیوع کرونا) قرار داریم و باید این روند را برگردانیم.»

مدیر کل موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی تاکید کرد که همچنان سازوکارهای ساده‌ای وجود دارد که با رعایت آن می‌توان از افزایش شمار مبتلایان جلوگیری کرد.

این مقام درمانی آمریکا گفت: «برای جلوگیری از اوج دوباره شیوع کرونا باید این پنج کار اساسی را انجام دهیم. همه ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی را حفظ کنیم، از برگزاری تجمعات و ازدحام جلوگیری کنیم،‌ کارها را بیشتر در منزل انجام دهیم و دست‌ها را به طور مرتب بشوییم. این اقدامات می‌تواند از بروز اوج دیگری در شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.»

 بر اساس جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۴۲ هزار و ۳۷۴ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هفت میلیون و ۸۰۴ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۳۱۴ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۱۵ هزار و ۷۸ نفر برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر