۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۳۷
محققان پژوهشگاه رویان و دانشگاه های علوم پزشکی ایران و چین، با هدف بهره‌مندی کادر درمان کشور از تجربیات مفید درمان کرونا در ونژو چین، روش‌های استفاده شده در ونژو را جمع‌بندی و راهنمایی را در مجله یاخته منتشر کردند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، گونه تازه ویروس کرونا در اواخر سال 2019 ظهور کرد و نخستین‌بار در ووهان در استان هووبی چین مشاهده شد.

کرونا ویروس 2019 (کووید- 19) اکنون پاندمی گسترده‌ای در سراسر جهان ایجاد کرده و میلیون‌ها نفر درگیر آن هستند و متأسفانه شمار مبتلایان همچنان رو به افزایش است. ونژو یکی از شهرهای استان هووبی است که نتایج خوبی در مهار و مبارزه با کووید-19 به دست آورد. به دلیل رویکرد‌های مناسب بخش درمان، ونژو یکی از پایین‌ترین آمار مرگ و میر در میان شهرهای چین را داشته است.

با هدف بهره‌مندی کادر درمان کشور از تجربیات درمانی در ونژو، تهمتنی، توتونچی، هاشمیان، غلامپور، لی، چن و همکارانشان در پژوهشگاه رویان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی فسا و دانشگاه علوم پزشکی ونژو، به جمع‌بندی روش‌های استفاده شده در ونژو و انتشار راهنمایی در این خصوص در مجله یاخته (Cell Journal) اقدام کردند.

*راهنمای روش‌های درمانی استفاده شده در ووهان منتشر شد

این راهنما شامل سه بخش اصلی است: روش‌های برخورد با عفونت ریه در مبتلایان به کووید-19، روش‌های بالینی و مولکولی تشخیص آن و ترکیب دارو‌ها و روش‌های درمان این بیماری. در این راهنما در خصوص استفاده از داروهای ضد ویروس و ضد‌التهاب، درمان‌های تنفسی، انتقال پلاسما و استفاده از سلول‌های بنیادی مزانشیمی در قالب سه بخش یاد شده بحث شده است.

امید است که این راهنما بتواند کمکی هر چند اندک برای کنترل همه‌گیری کووید-19 در ایران باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر