۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۱۱۳۴
مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد اجازه دادن به گردش آزاد ویروس خطرناک کرونا که هنوز به خوبی شناخته نشده برای دستیابی به ایمنی جمعی، موجب ابتلا و مرگ‌های غیرضروری می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر این که استراتژی ایمنی جمعی با هنجارهای اخلاقی مطابقت ندارد، گفت هرگز در طول تاریخ پزشکی از این استراتژی در برابر بیماری استفاده نشده است.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، آدهانوم در جلسه‌ای در ژنو گفت استفاده از راهکار گردش آزاد ویروس در جوامع بشری غیرقابل قبول است. وی گفت: هرگز در تاریخ بهداشت عمومی از مصونیت جمعی به عنوان راهکار پاسخ به یک شیوع آن‌هم از نوع همه‌گیری استفاده نشده است. این از نظر علمی و اخلاقی مسئله‌ساز است.

وی افزود: «ما درباره ایمنی در مقابل کووید-۱۹ شناخت کافی نداریم. گرچه اغلب افراد مبتلا شده در چند هفته اول ایمن می‌شوند، هنوز نامشخص است که این ایمنی چقدر قوی یا پایدار خواهد بود یا در افراد مختلف چه تفاوتی دارد.» او در ادامه از نمونه‌هایی یاد کرد که افراد دو بار به این بیماری مبتلا شده‌اند.

مدیرکل این سازمان جهانی در ادامه گفت اغلب مردم در بیشتر کشورها همچنان مستعد ابتلا به ویروس هستند. او سپس به مطالعاتی اشاره کرد که طبق آن‌ها کمتر از ۱۰ درصد مردم جهان به ویروس کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و تاکید کرد: گردش بدون کنترل کووید-۱۹ بین مردم باعث ابتلاها، رنج و مرگ غیرضروری می‌شود.

آدهانوم گفت: ما تازه در حال درک عوارض طولانی‌مدت ابتلا به کووید۱۹ هستیم. اجازه دادن به گردش آزاد یک ویروس خطرناک که به طور کامل از آن درک نداریم، غیراخلاقی است. این یک گزینه نیست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر