۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۱۱۲۹
مایکروسافت قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از بزرگترین شبکه های جرایم سایبری در جهان را غیر فعال کرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، مایکروسافت یکی از بزرگترین شبکه های جرایم سایبری در جهان را غیرفعال کرد زیرا بیم آن می رفت که از این شبکه برای ایجاد هرج و مرج و اختلال قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استفاده شود.

این شرکت فناوری روز گذشته اعلام کرد با همکاری دو اپراتور مخابراتی در جهان سرورهای دستور و کنترل شبکه مجرمانه «تریک بات»(Trickbot) را قطع کرده است. این شبکه از سرویس های مایکروسافت برای ابتلای رایانه ها به بدافزار سو استفاده می شد.

در همین راستا پس از آنکه مایکروسافت درباره سواستفاده «تریک بات» از برندش شکایت کرد، با دریافت رای دادگاه توانست این شبکه خرابکاری سایبری را غیر فعال کند.

تام برت مدیر ارشد امنیتی مایکروسافت در این باره می گوید: همانطور که دولت آمریکا و کارشناسان مستقل هشدار داده اند، باج افزار یکی از مهم ترین تهدیدهای سایبری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو است. آگهی دهندگان از باج افزار برای ابتلای رایانه هایی استفاده می کنند که برای گزارش نتایج درشب انتخابات ریاست جمهوری استفاده می شود. مجرمان سایبری انجام چنین اقدامی  در فرایند انتخابات اختلال ایجاد می کنند.

البته مایکروسافت هشدار داده افرادی که تریک بات را هدایت می کنند، از استفاده از ابزارهای دیگر فعالیت های خود را دوباره از سر گیرند.

این درحالی است که شرکت های فناوری قوانین سختگیرانه تری درباره انتشار نتایج انتخابات در نظر گرفته اند زیرا نگرانی ها درباره ادعای جعلی پیروزی در این رویداد ممکن است روی نتایج نهایی تاثیر گذار باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر