۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۱۱۲۱
روسیه اعلام کرد که احتمالا از اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر (نیمه نخست آبان) توزیع و استفاده گسترده واکسن کرونای ساخت این کشور آغاز شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «کریل دیمیتریف» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری روسیه روز دوشنبه خبر داد که واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» از اواخر ماه اکتبر یا اوایل نوامبر به صورت گسترده در روسیه استفاده خواهد شد.

وی که با روسیه 24 مصاحبه می‌کرد، افزود: «ما معتقدیم که این واکسن از اواخر اکتبر-اوایل نوامبر به صورت گسترده در روسیه استفاده می‌شود.»

این مقام روس اضافه کرد: «البته ما همچنین امیدوار هستیم که این امکان وجود داشته باشد که واکسن روسیه در مکان‌های دیگر نظیر خاورمیانه در اوایل نوامبر مورد تایید و استفاده قرار بگیرد.»

دیمیتریف گفت: «در حال حاضر واکسن روسیه نخستین واکسن کرونا در جهان به شمار می‌آید.»

روز دوشنبه، وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی آغاز مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن روسی کرونا در این کشور را اعلام کرد.

چند روز پیش نیز «دیمیتری چرنیشنکو» معاون نخست وزیر روسیه گفته بود ، واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک» نام دارد اثربخشی، قابلیت و ایمنی خود را اثبات کرده است.

همچنین  پوتین اعلام کرده که روسیه به زودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر