۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۱۱۲۰
ارتش آمریکا با همکاری الون ماسک و شرکت تحت رهبری وی اسپیس ایکس به دنبال اجرای طرح تازه‌ای به منظور تحویل یک ساعته اسلحه در هر جای جهان است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، الون ماسک مدعی است با اجرای این طرح جاه‌طلبانه تحویل سلاح در هر جای جهان در عرض یک ساعت امکان پذیر خواهد شد.

در قالب این طرح علاوه بر تحویل یک ساعته سلاح، انواع محموله‌های نظامی با حجم و وزن‌های متفاوت نیز طی همین مدت با استفاده از راکت‌های فضایی قابل تحویل خواهد بود.

راکتی که بدین منظور در نظر گرفته شده، با سرعت ۱۲ هزار کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند و می‌تواند ۸۰ تن بار و اسلحه حمل کند. راکت یادشده می‌تواند در هر کجای کره زمین فرود آید. اسپیس ایکس در حال حاضر به دنبال محاسبه هزینه‌ها و چالش‌های فنی اجرای این طرح است.

پرتاب آزمایشی این راکت برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده و به نظر می‌رسد ارتش آمریکا با اجرای چنین طرحی به راحتی و در عرض یک ساعت می‌تواند محموله‌های نظامی خود را از آمریکا به افغانستان منتقل کند. در حال حاضر انتقال محموله‌های نظامی آمریکا به افغانستان با هواپیماهای سی ۱۷ که با سرعت ۹۵۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند، ۱۵ ساعت طول می‌کشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر