۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۶۱۰۱۱
با تصمیم بانک مرکزی، صرافی‌های ملی و توسعه صادرات تا اطلاع ثانوی مسئول دریافت ارز حاصل از صادرات هستند؛ ضمن اینکه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان برای سال های ۹۷ و ۹۸ در این صرافی‌ها انجام می شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مشرق، محسن بوالحسنی مدیرعامل شرکت صرافی توسعه صادرات ایران از دریافت ارز حاصل از صادرات توسط صرافی توسعه صادرات تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: رفع تعهد ارزی صادرکنندگان برای سال های 97 و 98 انجام می شود.

بنابراین صرافی­های توسعه صادرات و ملی به عنوان صرافی­های منتخب تا اطلاع ثانوی ارز حاصل از صادرات سال های یاد شده را به صورت حواله با نرخ های تعیین شده از سوی بانک مرکزی دریافت می­کنند.

طبق اعلام بوالحسنی، دریافت اسکناس به منظور رفع تعهدات صادراتی جاری تا سقف­‌های تعیین شده توسط بانک مرکزی کماکان ادامه داشته و برای دریافت اسکناس به منظور رفع تعهدارزی سنوات گذشته، در انتظار تعیین تکلیف بانک مرکزی و دریافت اطلاعات در مورد میزان و نرخ آن هستیم.

وی در مورد اظهارنظرهای اعلام شده در مورد عدم وجود مکانیزم لازم برای بازگشت ارز از کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان، گفت: صرافی توسعه صادرات با ایجاد شبکه‌­های لازم کار انتقال ارز از کشورهای مذکور را انجام می دهد.

مدیرعامل صرافی بانک توسعه صادرات ایران در مورد صادرات ریالی، اظهار داشت: موضوع مستثنی بودن صادرات ریالی به کشورهای عراق و افغانستان منتفی شده و به موجب بخشنامه های ابلاغی، ما به ازای هرگونه صادراتی صرفا به صورت ارزی خواهد بود و همچنین تسویه تعهدات مربوط باید همانند صادرات به سایر کشورها به صورت ارزی ایفا شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر