۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۰۹۸۲
سومين جلسه كميته پدافند غيرعامل سازمان برنامه و بودجه كشور به رياست دكتر زهرا اربابي معاون توسعه منابع انساني و پشتيباني و با حضور اعضاي اين كميته و نماينده‌اي از سازمان پدافند غيرعامل صبح امروز برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سازمان برنامه و بودجه در ابتداي اين جلسه به ابلاغ دستورالعمل كميته پدافند غيرعامل اين سازمان براساس نظرات اصلاحي اعضا اشاره و عنوان شد كه اين دستورالعمل به سازمان‌هاي مديريت و برنامه‌ريزي استان‌ها نيز ابلاغ خواهد شد.


 در اين جلسه به آسيب‌شناسي و مخاطرات سايبري پرداخت پرداخته شد و  مريم زينالي رئيس مركز توسعه سيستم‌ها و فناوري اطلاعات و عضو كميته پدافند غيرعامل گزارشي از اقدامات انجام شده در خصوص دستورالعمل‌هاي پدافند غيرعامل و مركز پشتيبان اين مديريت ارائه داد.


«تدابير امنيتي اتخاذ شده براي سامانه‌هاي حياتي سازمان (اعم از سامانه‌هاي برنامه، بودجه و نظارت)»، «مديريت و محدوديت دسترسي به سامانه‌ها»، « تامين امنيت شبكه و سامانه‌ها»، «پايش و مديريت لاگ‌ها»، «تداوم و پايداري سرويس‌ها»، «مديريت حوادث سايبري»، «منابع انساني فناوري اطلاعات» و ... ازجمله موارد اشاره شده در اين گزارش بود.


زينالي همچنين از برگزاري ۴ رزمايش «قطع سرويس‌دهي تجهيزات شبكه»، «قطع برق»، « قطع اينترنت» و «مقابله با سيستم‌هاي آلوده كامپيوتري» در سال‌هاي ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ياد كرد.


در ادامه رييس مركز توسعه سيستم‌ها و فناوري اطلاعات، گزارشي از اجراي پروژه‌هاي پدافند غيرعامل در توسعه زيرساخت‌ها، مديريت امنيت اطلاعات، بهينه و امن‌سازي ارتباطات شبكه‌هاي سازمان، پياده‌سازي سامانه مديريت امنيت اطلاعات و ... ارائه داد.


در پايان گزارش، زينالي به چگونگي طراحي مركز داده سازمان برنامه و بودجه، شامل زيرساخت‌ها، پشتيباني و بازبيني اطلاعات و ... اشاره داشت.


نماينده سازمان پدافند غيرعامل كشور نيز در اين جلسه ضمن تقدير از گزارش ارائه شده، عنوان كرد كه از ظرفيت‌هاي اين سازمان مي‌توان در حوزه‌هاي كارشناسي، حمايت از ديتا سنتر، استقرار مركز پشتيبان،  دستورالعمل‌هاي امن سازي، كاهش آسيب پذيري سايبري و همچنين آموزش نيروهاي انساني استفاده كرد.


در پايان اين جلسه، اربابي، معاون توسعه منابع انساني و پشتيباني سازمان برنامه و بودجه نيز ضمن تاييد لزوم استفاده از خدمات و حمايت از سازمان پدافند غيرعامل، بر ضرورت ارائه آموزش‌هاي تخصصي به نيروهاي انساني سازمان برنامه و بودجه تاكيد كرد. 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر