۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۰۹۳۷
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: پس از فروپاشی شوروی پیشنهادهای خوبی برای خرید موشک داشتیم، اما رهبر معظم انقلاب مخالفت کردند؛ اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایی که در موشکی هستیم قرار نداشتیم.
به گزارش پایداری ملی سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح نمایشگاه دائمی توانمندی های راهبردی این نیرو تحت عنوان پارک ملی هوافضا، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس با هدایت امام(ره) فهمیدیم که باید قوی باشیم و بدون خوداتکایی نمی‌توانیم بر دشمنان فائق آییم.

وی افزود: این روند در دوران مقام معظم رهبری هم ادامه پیدا کرد. البته شیرینی های فریبنده ای هم وجود داشت که می توانست مسیر ما را عوض کند؛ در دوره فروپاشی شوروی پیشنهادات خوبی برای خرید موشک از کشورهای جداشده از شوروی  داشتیم. موشک اسکاد دو و نیم میلیون دلاری را می‌خواستند به ما صدهزار دلار بدهند و یا سکوی پرتاب سه میلیون دلاری را با قیمت بسیاری ناچیزی حاضر بودند به ما بفروشند.

سردار حاجی زاده ادامه داد: بارها ما درخواست می دادیم تا از این تجهیزات خریداری کنیم اما مقام معظم رهبری با این خواسته ما مخالفت کردند، شاید ما چندین بار گردش کار کردیم و ایشان مخالفت کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزها تحقیقات موشکی ما در آستانه به نتیجه رسیدن بود، اظهار داشت: اگر آن روز آن خرید را انجام داده بودیم، امروز در این جایی که در موشکی هستیم قرار نداشتیم.

وی با بیان اینکه هزاران سوال از ما مطرح است که چگونه این دستاوردها به دست آمده است؟ در تشریح چرایی برگزاری نمایشگاه توانمندی های نیروی هوافضا، تصریح کرد: تصمیم گرفتیم پارک ملی هوافضا را ایجاد کنیم که از طراحی و ساخت تا چیدمان آن هم توسط جوانان و نخبگان ما در مجموعه پردیس فناوری شهید مقدم صورت گرفته است.

سردار حاجی زاده ادامه داد: به دنبال این هستیم که به بخش نخبگانی جامعه، روش رسیدن به این توانمندی‌ها را منتقل کنیم. با این الگوی ایجاد شده بنا داریم در جلسات چهره به چهره با دعوت و قبول درخواست مجموعه‌های دانشگاهی، در آنها باورمندی ایجاد کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پایان تاکید کرد: انشالله روزی شاهد باشیم این توانمندی که به وجود آمده در سایر بخش‌ها هم نفوذ پیدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر