۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۹۰۴
یک بررسی جدید نشان داد؛
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد ابریشم در مقایسه با موادی مانند کتان و برخی مواد مصنوعی مانند پلی استر، از کیفیت بالاتری برای تولید ماسک‌های ضد کرونا برخوردار است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر،، تحقیق تازه ای که توسط دانشگاه سین سیناتی صورت گرفته نشان می‌دهد استفاده از ابریشم برای تولید ماسک مزایای مختلفی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به خاصیت ضدمیکروبی ابریشم اشاره کرد.

از سوی دیگر ماسک‌های تولید شده با ابریشم در مقایسه با ماسک‌های تولید شده با کتان و پلی استرهای مصنوعی کیفیت بالاتری داشته، راحت تر هستند و صورت را نیز اذیت نمی‌کنند.

این محققان می‌گویند با توجه به کمیابی و قیمت بالای ماسک‌های جراحی و ماسک‌های N۹۵، تولید ماسک‌های خانگی با ابریشم گزینه معقول و نسبتاً کم هزینه‌ای محسوب می‌شود. ابریشم در برابر نفوذ گرد و خاک نیز مقاوم‌تر است و مانع بهتری در برابر ترشحات ناشی از عطسه دیگران محسوب می‌شود.

همچنین در صورتی که برای تهیه ماسک‌های ابریشمی از دو لایه از این ماده استفاده شود، توانایی آن برای متوقف کردن و فیلتر کردن ذرات عطسه و سرفه بیشتر شده و در عین حال برای تنفس نیز مشکلی ایجاد نمی‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر