۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۶۰۹۰۱
دقایقی قبل زلزله‌ای به قدرت ۵.۲ در مقیاس ریشتر منطقه مراوه تپه در استان گلستان را لرزاند.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛ دقایقی قبل زلزله‌ای به بزرگی 5.2 ریشتر در عمق 10 کیلومتری زمین منطقه مراوه تپه در استان گلستان را لرزاند.


معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نیز با اعلام وقوع زمین لرزه 5.2 ریشتری در مرز استان گلستان و ترکمنستان، افزود: 2 تیم هلال احمر استان برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی زلزله، به منطقه اعزام شدند.

‌محمدباقر محمدی گفت: ساعت 9:16 دقیقه امروز شنبه پنجم مهرماه 99، زمین لرزه ای با قدرت 5.2 ریشتر، عمق 10 کیلومتری زمین در مرز ترکمنستان، نزدیک مراوه تپه در استان گلستان را لرزاند.

وی افزود: در پی وقوع این زمین لرزه، ٢ تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان از ارزیابی وضعیت شهرستان مرزی مراوه تپه در پی زلزله 5.2 ریشتری خبر داده و گفت: ارزیابی خسارت‌های احتمالی در حال انجام است.
رضا قادری، مدیرکل مدیریت بحران گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهارداشت: در حال پیگیری وضعیت شهرستان‌های شرق استان به ویژه مراوه تپه هستیم و در صورت بروز خسارت اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

وی گفت: تاکنون قطعی برق به صورت موردی گزارش شده که  شرکت توزیع نیروی برق برای پیگیری و رفع مشکل اقدام کرده است.

قادری بیان داشت: ارزیابی خسارت از سوی مدیریت بحران شهرستان مراوه تپه با کمک دهیاران و شوراها در حال انجام است اما تاکنون خسارت قطعی گزارش نشده است.

براساس گزارش‌های مقدماتی در اولین دقایق پس از این حادثه نیروهای امدادی به منطقه اعزام شده تا در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی به آسیب‌دیدگان کنند.

هنوز اطلاعاتی از خسارات احتمالی در این منطقه در دست نیست، اما این زمین لرزه در تمامی استان گلستان و بخشی از غرب استان خراسان شمالی احساس شده است.

اطلاعات اولیه:

 بزرگی: 5.2
 محل وقوع: مرز ترکمنستان و گلستان  - حوالی مراوه تپه(گلستان)
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1399/07/05 09:16:52
طول جغرافیایی: 55.98
عرض جغرافیایی: 38.09
عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:
21 کیلومتری مراوه تپه (گلستان)
50 کیلومتری گرماب (خراسان شمالی)
50 کیلومتری گلی داغ (گلستان)
     
 نزدیکترین مراکز استان:
137 کیلومتری بجنورد
194 کیلومتری گرگان
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر