۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۰۸۹۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان گفت: صنایع پرخطر شیمیایی این استان در صورتی که نواقص و معایب خود را در زمان معین برطرف نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا عبدالرسول صفری اظهارداشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با هیات هایی از مسوولان قضایی، امنیتی و صنعتی استان صنایع پر خطر منطقه را به طور مداوم بازدید و تهدیدها، نواقص و معایب آنها گوشزد می شود.  

وی ادامه داد: بیشترین صنایع شیمیایی و تولیدکنندگان مواد شیمیایی در استان اصفهان وجود دارد و به تبع آن تهدیدات و خطرات زیادی هم این منطقه را تهدید می‌کند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان افزود: با توجه به حوادثی که در کشورهای دیگر اتفاق افتاد ضرورت داشت که از این حوادث عبرت بگیریم و اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌های ویژه‌ای در این زمینه پیش بینی کنیم.

وی اضافه کرد: ماموریت‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در گذشته در زمینه پدافند شیمیایی انجام و فعالیت‌های خوبی انجام شده بود اما تهدیدهایی که در ماههای اخیر پیرامون صنایع و مواد شیمیایی ایجاد شده، نیازمند این بود که اقدامات مضاعفی را انجام دهیم.

صفری خاطرنشان کرد: حوزه تهدیدهای شیمیایی در چهار محور شرکت‌ها و صنایع تولیدکننده مواد، انبارهای نگهداری و ذخایر مواد شیمیایی، حمل و نقل مواد شیمیایی و تولیدات مواد شیمیایی تعریف می‌شود که این استان در هر چهار محور در سطح بسیار بالایی از فعالیت قرار دارد.

وی تصریح کرد: صنایع، تولیدات، حمل و نقل و انبارها و ذخایر مواد شیمیایی در عین حال فرصت‌های خوبی برای اقتصاد، اشتغال و تولید کشور هستند اما همزمان تهدیدهای فراوانی هم بدنبال دارند که برای مصون سازی این شرکت ها و زیرساخت‌های شیمیایی باید اقدامات و الزامات پدافندی خاصی انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان گفت: با توجه به تولیدات فراوان مواد شیمیایی در این استان، حمل و نقل آنها در جاده ها حجم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد که می تواند خطراتی را بدنبال داشته باشد.

به گفته وی ذخایر مواد شیمیایی هم  به انجام مجموعه اقدامات پدافندی پیرامون این ذخایر نیاز دارد که با کمترین حادثه،  تهدید و مخاطره‌ای مواجه شوند و بتوانیم سلامت شهروندان و جمعیت شهری و روستایی ساکن در کنار این صنایع، تولیدات و حمل و نقل آن قرار دارند، حفظ شود.

صفری اظهارداشت: با انجام اقدامات برنامه ریزی شده در سطح قرارگاه پدافند شیمیایی استان برای مصون سازی و کاهش آسیب پذیری‌ها و مقابله با تهدیدهای دشمن در این زمینه موفقیت های خوبی بدست آمده است.

وی بیان کرد: صنایع شیمیایی کم خطری هم در استان اصفهان وجود دارد که توصیه‌هایی هم در زمینه مقابله با تهدیدها به آنها ارائه شد اما بیشتر اهداف ما پیرامون شرکت ها و صنایعی است که با مواد پرخطر شیمیایی سر و کار دارند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری اصفهان گفت: مواد شیمیایی خطرناک قابلیت انفجار و احتراق سریع را دارد و انباشت آنها می‌تواند انفجارهای بسیار شدید را بوجود بیاورد و فاصله زیادی از پیرامون خود را درگیر کند.

در همین ارتباط نیز همایش و کارگاه آموزشی یک روزه آشنایی با پدافند شیمیایی و راهبردهای مقابله با تهدیدهای آن روز چهارشنبه  هفته جاری بصورت وبینار در سالن همایش های سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد.

در استان پنج میلیونی اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر