۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۸۴۵
مقامات چینی می‌گویند نهادها و مؤسسات مختلف تحقیقاتی در این کشور در مجموع در حال آزمایش و بررسی ۱۱ واکسن کرونای مختلف هستند که ۴ واکسن وارد مرحله سوم تست شده‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، به گفته وانگ ژیگانگ وزیر علوم و فناوری چین، این کشور در حال انجام اقدامات گسترده‌ای به منظور مهار شیوع گسترده ویروس کرونا است و با توجه به اینکه فعلاً هیچ دارویی نمی‌تواند به طور کامل و مؤثر کرونا را مهار کند، تولید واکسن کرونا با حداکثر سرعت ممکن کاملاً ضرورت دارد.

وی تصریح کرده که چین از ۵ مسیر علمی و فنی موازی در تلاش برای تولید واکسن کرونا است و نتیجه این تلاش‌ها تولید نمونه‌های اولیه ۱۱ واکسن بوده که چهار تای آنها وارد مرحله آزمایش کلینیکی و بالینی شده‌اند. بنابراین از ۸ واکسنی که در کل جهان وارد این مرحله شده‌اند چهار واکسن یا ۵۰ درصد آنها چینی هستند.

چهار واکسن دیگر به ترتیب در انگلیس، روسیه، بلژیک و آمریکا در دست تولید هستند. از میان چهار واکسن چینی که در مرحله آزمایش‌های بالینی هستند یکی که به طور مشترک توسط شرکت CanSino Biologics و دکتر چین وی متخصص مشهور بیماری‌های عفونی در حال تولید است نسبت به سه واکسن دیگر پیشرفت و دستاوردهای محسوس‌تری داشته است. چین امیدوار است که شهروندان این کشور بتوانند از اواسط یا اواخر پاییز حداقل به یکی از این واکسن‌ها برای تزریق دسترسی یابند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد هر یک از این واکسن‌ها باید حداقل دو بار تزریق شوند و تولید آنتی بادی ویروس کرونا بین دو تا چهار هفته پس از تزریق واکسن‌های یادشده در بدن انسان آغاز می‌شود. تزریق واکسن‌های مذکور بین یک تا سه سال در برابر ویروس کرونا مصونیت ایجاد می‌کند. واکسن‌های مذکور در برابر انواع ویروس کرونا مصونیت ایجاد می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر