۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۰۸۰۷
در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک؛
وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی اعلام کرد: تلاش‌های ضدایرانی آمریکا به بن‌بست منتهی می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: آمریکایی‌ها در تلاشند تا تمام گفتگوهای مربوط به مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا را به مسیرهای ضد ایرانی سوق دهند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه دولت کنونی آمریکا تلاش می‌کند ایران را اهریمن و مایه شرارت (!) جلوه دهد، گفت: ادعا می‌شود که ایران اصلی‌ترین مشکل کل منطقه (خلیج فارس) و همچنین سایر مناطق جهان است؛ همچنین تهران به نوعی متهم به دخالت در امور داخلی کشورهای مربوطه نیز می‌شود.

سرگئی لاوروف در این خصوص گفت: این یک رویکرد بدون چشم انداز و ناامید کننده بوده و راهی منتهی به بن‌بست است. این رویکرد بدون چشم انداز و ناامید کننده است زیرا مشکلات و مسائل را تنها با توافق میان همه طرف‌ها می‌توان به‌طور پایدار و مطمئن حل کرد؛ اما تمام منطق کنونی سیاست آمریکا بر این موضوع استوار است که تمام تلاش‌ها باید معطوف مجازات و بازداشتن ایران شود و فقط تغییر حکومت ایران است که اجازه می‌دهد کل منطقه سرانجام آزادانه نفس بکشد. این راه به بن بست منتهی می‌شود.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه تحریم‌هایی که با اعمال آنها می‌خواهند ایران را خفه کنند، هیچگاه موثر نبوده و نخواهد بود، تصریح کرد: ایران بارها آمادگی خود را برای گفتگو اعلام کرده است و این آمادگی برای گفتگویی که نمی‌تواند مبتنی بر ضرب‌الاجل‌هایی باشد که طرف آمریکایی به طور دوره‌ای آن را مطرح می‌کند، همچنان وجود دارد و ما آماده کمک به آغاز چنین گفتگویی خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: ما همواره با کشورهای اروپایی و چین از توافق برجام برای حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران که در سال ۲۰۱۵ توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد تصویب شد و اکنون آمریکایی‌ها دوباره با پیروی از سیاست اهریمن جلوه دادن ایران در همه زمینه‌ها در حال تخریب آن هستند، دفاع می‌کنیم. اکنون بحث در شورای امنیت سازمان ملل ادامه دارد، ۱۳ کشور از ۱۵ کشور عضو آن مخالف شدید تلاش‌ها برای از بین بردن برجام و مقصر دانستن ایران در هر اتفاقی هستند.

این در حالی است که توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های بزرگ جهان که به آن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هم گفته می‌شود، سال ۲۰۱۵ میان ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۵ منعقد شد. بر پایه این توافق، در برابر محدود شدن برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور لغو یا تعلیق شد.

اما در هشتم ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می‌شود و نه فقط تحریم‌های قبلی را باز می‌گرداند بلکه تحریم‌های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد و به دنبال آن تحریم‌های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا تلاش می‌کند دیگر کشورها نیز ایران را تحریم کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر