۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۸۱
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با تولید داخلی داروهای بیماران پیوند اعضاء کشور را از واردات میلیون‌ها دلار دارو بی‌نیاز کند. این شرکت ۹۵ درصد نیاز کشور به این داروها را تامین می کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، حسین سلامی، مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان داروسازی گفت: داروی دانش‌بنیان «ایمینورال» برای بیمارانی که در آنها پیوند عضو شده است، تجویز می‌شود. این دارو وظیفه سرکوب سیستم ایمنی بدن را بر عهده دارد تا بدن فرد بیمار، عضو پیوند شده را پس نزند.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان داروسازی ادامه داد: ارزش تولید و فروش سالیانه این محصول در ۳ دوز ۲۵ ، ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در سال است. این دارو ۴۰ درصد از نمونه مشابه خارجی ارزان تر است. با وجود این، در آزمایشات متعدد انجام گرفته، کیفیت بالای آن به تایید دستگاه‌های نظارتی رسیده است.

سلامی بیان کرد: داروی وارداتی مشابه با نام تجاری «نئورال» در کشور عرضه می‌شود. با وجود آنکه در این شرکت، ۹۵ درصد نیاز کشور را تامین می‌کنیم، اما هنوز شاهد واردات این داروی خارجی هستیم. ممانعت از ورود این محصول به کشور بر اساس قانون یا خارج کردن آن از لیست بیمه، می‌تواند باعث افزایش ساخت محصول دانش‌بنیان در کشور شود.

وی افزود: تولید و عرضه این محصول سالیانه از خروج حدود ۲۰ میلیون دلار ارز جلوگیری می‌کند. این شرکت علاوه بر تولید ۶۰ درصد از کل داروهای مورد نیاز بیماران پیوند عضو شده کشور،  نزدیک به ۴۰ درصد از داروهای مغز و اعصاب کشور به ویژه داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به MS  را تولید می‌کند.

وی با اشاره به تلاش متخصصان جوان این شرکت گفت: این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از سایت و تجهیزات بیو تکنولوژی خود در صدد تولید و عرضه حداقل دو محصول با فناوری بیوتکنولوژی و با ویژگی محصولات دانش‌بنیان است که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده به تولید انبوه برسد.

سلامی بیان کرد: با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات لازم برای توسعه خطوط تولید برای این شرکت تصویب شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر