۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۸۰
رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد
نسبت صنعت بیمه و خدمات پدافند غیرعامل ارتباطی با مقوله مشتری و خریدار ندارد چرا که صنعت بیمه به نوعی خود را از شرکای اقتصادی و اجتماعی پدافند غیرعامل می داند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در دیدار با رییس دانشگاه مالک اشتر، ضمن اعلام این مطلب افزود: اگر ریسک‌های موجود از حداقل های امنیت و استاندارد کافی برخوردار نباشند قابلیت پوشش بیمه ای ندارند زیرا ماموریت اصلی صنعت بیمه، مدیریت ریسک به شمار می رود.

رییس کل بیمه مرکزی با برشمردن برخی از وجوه مشترک صنعت بیمه و موضوع پدافند غیرعامل به اهمیت تعمیق روابط دو مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری در حوزه های کنترلی و زیرساختی باید دقیق تر، عمیق تر و علمی تر باشد و صنعت بیمه آمادگی خود را برای انسجام امنیت اقتصادی کشور اعلام می کند.

دکتر سلیمانی از صنعت بیمه به عنوان متولی اصلی مدیریت ریسک یاد کرد و گفت: تعیین استانداردها و شاخص سازی از ظرفیت های صنعت بیمه به شمار می رود و در صورت توجه علمی به این مساله می توانیم الگویی درخشان برای سایر کشورهای جهان نیز ارائه کنیم.

وی افزود: در حال حاضر سیاست صنعت بیمه بیش از فرایند صدور بیمه نامه تا پرداخت خسارت بر کاهش خسارات و مدیریت ریسک، برنامه ریزی شده و امیدواریم در آینده مرکز ملی مدیریت ریسک با راهبری صنعت بیمه تاسیس شود.

رییس شورای عالی بیمه با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در صنعت بیمه با محوریت پدافند غیرعامل، خواستار ارتباط عمیق تر و پایدارتر دستگاه های مرتبط در این حوزه شد.

دکتر سلیمانی بر ضرورت بومی سازی شاخص های پدافند غیرعامل در صنعت بیمه تاکید کرد و افزود: نگاه نهادناظر و شرکت های بیمه در راستای پوشش های فراگیر- به خصوص تاسیس صندوق بیمه های حوادث همگانی از دغدغه این صنعت نسبت به اهداف و آرمان های پدافند غیرعامل حکایت دارد.

در این دیدار رییس دانشگاه مالک اشتر با تقدیر از اعتماد بیمه مرکزی برای همکاری های مشترک، ابراز امیدواری کرد در حوزه های کاهش ریسک و تقویت ضریب امنیت زیرساخت های کشور، اقدامات موثرتری صورت بگیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر