۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۶۰۷۳۱
شیوع بیماری تب خوکی در آلمان باعث شده این کشور بزرگ‌ترین بازار صادراتی خود یعنی چین را از دست بدهد،‌ دو سوم نیاز چین را آلمان تأمین می‌کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از راشاتودی، شیوع بیماری تب خوکی در آلمان صادرکنندگان این کشور را از بازار جذاب و فوق‌العاده چین محروم خواهد کرد.

راشاتودی می‌نویسد، تولیدکنندگان خوک در آلمان به شدت نگرانند که آنها مهمترین بازار صادراتی خود در چین را از دست خواهند داد چرا که تب خوکی آفریقایی در گله‌های این کشور مشاهده شده است.

دولت آلمان روز پنج‌شنبه تأیید کرد: نخستین مورد بیماری تب خوکی در گله‌های این کشور مشاهده شده است که بلافاصله واکنش‌های شدیدی را از سوی واردکنندگان از این کشور در بر داشت که بلافاصله کره‌جنوبی واردات خود را لغو کرده و ژاپن هم بر اساس گزارش‌ها به دنبال پیگیری موضوع است. البته بیماری تب خوکی تنها در بین حیوان شیوع دارد و به جامعه انسانی آسیبی وارد نمی‌کند

بر اساس این گزارش چین از بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان خوک در جهان است و دو سوم نیاز خود را از آلمان وارد می‌کند. اخیراً بیماری تب خوکی در چین شیوع پیدا کرد و تقریباً نیمی از گله‌های خوک این کشور را از بین برد. موج شدید شیوع بیماری تب خوکی به شدت افزایش یافت و باعث رشد قیمت‌ها شد به طوری که چین مجبور شد برای جبران کمبود واردات از کشورهای دیگر را افزایش دهد.

بتان ویلکیمز از اداره توسعه کشاورزی و باغبانی چین گفت: ما در حال بررسی هستیم که آیا رویکرد قبلی خود را ادامه دهیم یا اینکه بر واردات خوک از آلمان تجدیدنظر کنیم.

پیش از این آلمان امیدوار بود که بتواند توافق منطقه‌ای با چین به امضاء برساند با وجود این، این توافق همچنان معلق مانده است.

این گزارش می‌نویسد:‌آلمان در سال 2019 به ارزش 1.2 میلیارد دلار خوک به چین صادر کرد. گروه صنعتی محلی نگرانی‌های خود را درباره آینده صادرات خوک آلمان اعلام کردند. آنها همچنین نگران از دست دادن مشتری‌های آسیایی هستند. کشاورزان آلمانی از چین خواسته‌اند که به سمت تعلیق واردات پیش نروند.

رئیس اتحادیه کشاورزی آلمان گفت:‌«امیدوارم که بازار چین همچنان به روی آلمان باز باشد». ضمن اینکه اتحادیه اصلاح‌کنندگان خوک در آلمان موسو به ISN اعلام کردند که منع صادرات  برای صنعت خوک این کشور بسیار دردسرساز و پرهزینه خواهد بود. چین هنوز تصمیم رسمی درباره اینکه آیا واردات از آلمان را متوقف خواهد کرد یا نه، مطرح نکرده است.

با این حال قیمت خوک در آلمان هم بسیار کاهش یافته و تحت فشار شدیدی قرار گرفته است چرا که خبر وجود بیماری تب خوکی در گله‌های این کشور باعث شده سطح تقاضا کاهش یابد و به همان نسبت قیمت‌ها نیز افت کند. آمارها نشان می‌دهد که قیمت خوک در آلمان پس از خبر این بیماری 14 درصد افت کرده است.

در صورتی که چین محدودیت‌هایی را برای واردات خوک از آلمان در نظر بگیرد، مجبور خواهد بود که این عرضه را از جای دیگری جبران کند و به احتمال زیاد واردکنندگان دیگر احتمالاً از این شرایط سود بیشتری خواهند برد. برخی تحلیل‌گران گفته‌اند به احتمال زیاد تولیدکنندگان خوک در آمریکا بتوانند در بازار چین حضور یابند.

خوک در کشورهای اروپایی مصرف زیادی دارد میزان عملکرد این حیوان بیشتر است خوک هم زایش بیشتری در طول سال دارد یعنی در هر سال دو بار زایش دارد و هر بار  چندین بچه به دنیا می‌آورد. ضمن اینکه میزان بهره‌وری آن به ازای مصرف خوراک بیشتر است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر