۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۰۷۰۴
فرمانده نیروهای هوافضای روسیه اعلام کرد، بمب‌افکن‌های استراتژیک «بی-۵۲» آمریکا اواخر ماه گذشته میلادی در جریان رزمایش‌ها، حملات به روسیه را شبیه‌سازی کردند.
به گزارش پایداری ملی، یک مقام ارشد نظامی روس ضمن هشدار درباره رزمایش‌های نظامی آمریکا در مجاورت مرز روسیه اعلام کرد که واشنگتن در بخشی از این رزمایش‌ها، حملات به روسیه را شبیه‌سازی کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی سوروویکین فرمانده نیروهای هوافضای روسیه شامگاه جمعه دیشب) در اظهاراتی اعلام کرد که آمریکا با استفاده از بمب‌افکن‌های استراتژیک بی-52 خود حملات نظامی به روسیه را تمرین کرده است.

به گفته این مقام روس، بمب‌افکن‌های بی-52 آمریکا اواخر ماه آگوست (ماه گذشته میلادی) در جریان رزمایش‌هایش، حملات به روسیه از استونی و کانادا را شبیه سازی کرد.

فرمانده نیروهای هوافضای روسیه هشدار داد، از نظر ارتش روسیه این رزمایش‌ها با حضور بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا در نزدیکی مرز روسیه، «غیر دوستانه و تحریک‌آمیز» است.

وی افزود، هواپیماهای آمریکایی به دفعات تلاش کردند به مرز روسیه نزدیک شوند اما جنگنده‌های روسیه مانع اقدام آنها شده‌اند.

مقام‌های نظامی و سیاسی روسیه بارها به کشورهای عضو ناتو به ویژه آمریکا درباره تحرکات نظامی در مناطق همجوار فدراسیون روسیه در مناطق مختلف از شرق اروپا گرفته تا قطب شمال هشدار داده‌اند و مسکو در برای مقابله با این تحرکات دست به اقداماتی از قبیل استقرار سامانه‌های موشکی و پدافندی از قبیل اس 400 زده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر