۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۰۷۰۰
یک مقام ارشد در حوزه تولید واکسن چین گفت: به صدها هزار نفر به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری دو نامزد واکسن کرونا تزریق شده و تاکنون هیچ کسی آلوده نشده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، ژو سونگ، مقام ارشد در حوزه تولید واکسن چین گفت: به  صدها هزار نفر به عنوان بخشی از یک برنامه اضطراری دو نامزد واکسن کرونا تزریق شده است.

وی افزود: انتظار می رود دو واکسن تولید شده توسط گروه ملی بیوتک چین (CNBG) و شرکت سینوواک به زودی در بازار وارد شود و هزینه آن کمتر از ۱۰۰۰ یوان (حدود ۱۴۶ دلار آمریکا) خواهد بود. 

آنها هنوز در مرحله سوم آزمایش برای ایمنی و کارآیی هستند؛ این مرحله معمولاً آخرین مرحله قبل از تصویب و تأیید واکسن برای تزریق است.

آزمایش واکسن کرونای چین در بیش از ۱۰ کشور دیگر، از جمله امارات متحده عربی، بحرین، پرو، مراکش، آرژانتین و اردن نیز در حال انجام است و اساساً قرار است واکنش افراد مختلف به آن تحت بررسی قرار بگیرد.

این دو کاندید واکسن پس از نتایج قابل اعتماد در آزمایشات فاز یک و فاز دو، برای استفاده اضطراری غیرنظامی تأیید شده‌اند.

برنامه استفاده اضطراری از واکسن کرونا از اواخر ماه ژوئیه آغاز شد و به گروه‌های«پرخطر» مانند کادر پزشکی، دیپلمات‌ها و افرادی که به کشورهای خارجی سفر می کردند و هنوز با بیماری همه گیر دست و پنجه نرم می‌کنند، تزریق شد.

ژو سونگ خاطرنشان کرد: «ده ها هزار نفر در شرایطی که در معرض خطر برای ابتلا به کرونا قرار داشتند، واکسینه شدند و تاکنون هیچ کسی آلوده نشده و این اثبات واکسن‌های کرونای چین است».

انتظار می‌رود گروه ملی بیوتک چین (CNBG) پس از ارتقای شیوه‌های تولیدی خود بتواند ۳۰۰ میلیون دوز واکسن در سال تولید کند و  روی طرحی کار می‌کند که امکان افزایش ظرفیت تولیدی‌اش تا یک میلیارد دوز را هم بدهد.

به گفته سونگ، این واکسن‌ها می‌توانند از یک فرد در برابر ویروس کرونا ویروس جدید برای یک تا سه سال محافظت کنند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر