۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۶۹۲
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به عملیاتی شدن سامانه نظارت آنلاین شورای نگهبان بر انتخابات مرحله دوم مجلس گفت: 24 گروه بازرس به 8 استان کشور برای نظارت بر انتخابات اعزام شدند.
به گزارش پایداری ملی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: انتخابات مرحله دوم در 8 استان آغاز شده و همانطور که قبلا هم مردم مطلع شدند، انتخابات به دلیل شرایط کرونایی، با تاخیر برگزار شد.

وی افزود: آنچه که وظیفه ما است، نظارت بر روند انتخابات است و این کار در حال انجام است و همکاران ما در ستاد مرکزی نظارت و در استان ها مشغول نظارت هستند

کدخدایی گفت: ما در این مرحله یک سامانه نظارت آنلاین به نام "سامانه سنا" را رونمایی کردیم و با این سامانه به صورت آنلاین در حال دریافت گزارش تخلفات توسط ناظران از سراسر استان ها هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان اظهار داشت: 24 گروه بازرس ویژه نیز توسط شورای نگهبان به 8 استان محل برگزاری انتخابات اعزام شده اند تا روند نظارت به خوبی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات مرحله دوم مجلس که قرار بود اردیبهشت‌ماه برگزار شود، بخاطر شرایط کرونا امروز در حال برگزاری است و در این مرحله از انتخابات ۲۰ نفر برای رسیدن به ۱۰ کرسی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند.

کدخدایی گفت: نظارت بر روند انتخابات و رسیدگی به شکایت‌ها بر عهده شورای نگهبان است و ما بر این مبنا، ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات را تشکیل دادیم و به‌صورت برخط و با استفاده از سامانه نظارت آنلاین سنا در حال نظارت هستیم.

سخنگوی شورای نگهبان عنوان کرد: سامانه نظارت مردمی بر انتخابات به نام مردم ناظر هم همانند مرحله قبل برای دریافت گزارش‌های مردمی تخلفات انتخاباتی در دسترس مردم قرار دارد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر