۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۶۰۶۶۳
امام جمعه تبریز بر ضرورت توسعه آموزش همگانی برای مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: آموزش عنصر و عامل اصلی و محوری در کاهش تلفات جانی و مالی در حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در دیدار رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با وی با تاکید بر توسعه آموزش‌های همگانی برای مدیریت بحران‌ها، افزود: بدون توجه به این موضوع مهم و اساسی، دست یابی به اهداف عالی این جمعیت بعید به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به ویژه در آموزش همگانی فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، اظهار داشت: راهبرد کشور برای کاهش خطرات و آسیب‌ها تاکید بر آموزش است و در بحران‌هایی مانند زلزله، سیل و دیگر حوادث غیرمترقبه به آموزش و سرمایه گذاری جدی مادی و معنوی نیاز داریم.

آل هاشم، حفظ و داشتن مهارت‌های لازم در بحران‌های غیر قابل پیش بینی را بسیار لازم دانست و گفت: هلال احمر نقش محوری در تعریف ذاتی مسئولیت خود در آموزش دارد و با آموزش می‌توان در حوادث کمترین آسیب را دید.

وی اضافه کرد: با آموزش می‌توان کاری کرد که مدیریت بحران بخشی از فرهنگ عمومی و رفتار افراد جامعه باشد که در این مسیر آموزش و پرورش تاثیرگذارترین شریک در انجام مأموریت‌های هلال احمر است.

امام جمعه تبریز، تربیت و آموزش جوانان برای نقش آفرینی در روزهای بحرانی را از وظایف مهم جمعیت هلال احمر برشمرد و افزود: آموزش راهبردی‌ترین مسیر در تحقق اهداف هلال احمر به حساب می‌آید، به ویژه اگر این آموزش‌ها از مدارس آغاز شود.

آل هاشم با بیان اینکه جوانان هلال احمر در روزهای سخت و بحرانی، داوطلبانه و مخلصانه کار می‌کنند، یادآوری کرد: برای جذب حداکثری جوانان در جمعیت هلال احمر باید همکاری‌های بین سازمان آموزش و پرورش و بسیج گسترش روز افزون داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر